Snabb måndagsmakeup

Godmorgon måndag!

Jag har sovit på hotell i natt, så jag har bara med mig det mest nödvändiga i makeupväg. Jag inspirerades av den snabba makeup jag testade i lördags, när jag testade en CC Cream från Erborian, som gav ett riktigt fint resultat.

Detta använde jag:

Erborian CC Red Correct. Den här krämen är ljusgrön vid applicering men anpassar sig snart efter den egna hudtonen - möjligtvis blir den lite ljusare. Resultatet blir fint, täckande och utslätande med lite lyster.

Hourglass-palett, Erborians fina CC-kräm och favoritläppbalsam från Chanel.

Anastasia Beverly Hills Clear Brow Gel. Med nyfärgade bryn räcker det med lite gel för att hålla dem på plats under dagen.

By Terry Ombre Blackstar i Frozen Quartz och Bronze Moon. Den ljusa Frozen Quartz drar jag först ett varv runt hela ögat och därefter på ögonlocket och suddar lite med fingret. Guldbruna Bronze Moon tar jag lite av i yttre ögonvrån och suddar lite.

Snabb ögonmakeup med dessa.

Hourglass Ambient Lighting Palette. Den här paletten innehåller puder, highlighter, bronzer och rouge som alla passar så fint ihop. Tanken med puderprodukterna är att man ska se ut som att man befinner sig i ljuset av levande ljus och visst har de en viss filtereffekt.

Chantecaille Faux Cils Mascara. Min mascara från Chantecaille håller än och jag är fortfarande nöjd med den.

Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm. Jag har det i färgen Deep, men är också nyfiken på den nya Intense som är lite mörkare. Läppbalsamet är ganska skirt, så det blir inte så mörkt på läpparna. Det är fantastiskt återfuktande och ger lagom med färg - jag bär det jämt.

Ibland är det skönt att vara lite minimalistisk, framförallt en måndagsmorgon.

Ha en fin dag!




Kommentarer

Populära inlägg