SPF året om?

Godmorgon onsdag!

Igår var det 17 grader och sol i Malmö, så än så länge är det självklart för mig att använda SPF varje dag. För några år sedan hade jag bara separat SPF när jag skulle vara utomhus i sommarsol, så mina vanor har ändrats rejält.

Än så länge använder jag Eneomey Sunlight Screen SPF 50+ dagligen, men snart kommer jag att förlita mig på enbart Chanel CC Cream med SPF 50.

Jag vet att många nu rekommenderar att man ska ha SPF varje dag, oavsett väder, årstid och exponering för dagsljus. För mig är det inte helt självklart att ha en separat SPF under årets mörka månader när jag ska vara inomhus under hela den tid solen är uppe - jag tycker att den SPF som finns i min vanliga hudvård och makeup får räcka. Jag försöker därför köpa foundation med SPF i, som min CC Cream från Chanel. Hur tänker ni?

Ha en fin - och förhoppningsvis solig - dag!

Kommentarer

Populära inlägg