Utvärdering: Dr. Dennis Gross Skincare Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum

Hej måndag!

Härligt med en ledig måndag! Jag har varit hos Victoria fixat till brynen igen, skönt att få lite fason på dem igen. Dagens enda inlägg fortsätter på temat ögon, för jag är halvvägs genom mitt nuvarande ögonserum. Det är alltså dags för utvärdering.

Jag har använt Dr. Dennis Gross Skincare Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum i drygt åtta veckor. Det är ett ögonserum med ferulinsyra och retinol, milt nog att kunna användas över hela ögonpartiet, även ögonlocket, både morgon och kväll. Serumet ska minska fina linjer, ljusa upp ögonpartiet och även fungera som en primer för ögonmakeup. Det har fått fantastiska recensioner, så jag hade höga förhoppningar när jag började med det.

Ganska exakt halva flaskan har gått åt.

Serumet är tjockt, nästan i gelform och halvgenomskinligt. Jag känner ingen doft. Det räcker att ta en liten droppe på fingret och badda in serumet runt ögat. Det har hänt att jag har fått in det i ögat och trots att jag är linsbärare har det inte svidit. Serumet absorberas snabbt och huden ser lite blank ut.

Dr. Dennis Gross Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum.

Jag upplever serumet som väldigt milt och skönt att använda. Ögonpartiet känns återfuktat och jag tycker nog att ögonmakeupen har suttit bättre än vanligt. Framförallt tycker jag dock att huden under ögonen ser uppstramad ut, även om inte alla linjer är borta. Jag har inte så mörka ringar under ögonen, så jag kan inte uttala mig om den uppljusande effekten. Det har tagit flera veckor för mig att se resultat, så Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum är ingen askungeprodukt som verkar över natten. Har då mina höga förhoppningar infriats? Ja, det tog ett tag innan jag blev övertygad, men nu tycker jag att Ferulic + Retinol Triple Correction Eye Serum är värt alla goda recensioner det har fått.

Ha en fin kväll!




Kommentarer

Populära inlägg