Veckan som gått + söndagsmasken

Hej söndag och vintertid!

Den sista veckan med sommartid för den här gången inleddes i hotellsäng på MJs efter Beautyfood Supper Club. Sedan har resten av veckan gått i rasande fart, men nu väntar en veckas ledighet.

Spray som ger både struktur och lite fixering, utan att det blir tungt eller kladdigt.

Veckans bästa är ett fynd jag gjorde i mammas badrumsskåp, Kevin Murphy Bedroom Hair. Jag gillar ju lätta textursprayer och just nu har jag min favorit Cool Girl Barely There Texture Mist från Hair by Sam McKnight. Den är dock ganska svår att få tag på, så nästa gång blir det kanske Kevin Murphys variant istället.

CC Red Correct har varit toppen - nu ska jag testa CC Dull Correct.

En annan bra sak har varit Erborian CC Red Correct som jag faktiskt har använt varje dag den här veckan. Jag tog till den som en snabblösning förra veckan och jag gillade den så mycket att jag bara fortsatte med den. Nu är tyvärr mitt prov nästan slut, men jag har ett annat Erborian-prov på CC Dull Correct som jag ska testa imorgon.

Den här fina kalendern bar jag hem i veckan. Det var tungt!

Veckans sämsta är att jag nu har två adventskalendrar här hemma som jag längtar efter att öppna. Tänk att de ska stå och se förföriska ut i drygt en månad till!


Söndagsmaskerna 27 oktober.

Söndagsmaskerna blir idag Tata Harper Resurfacing Mask, som är djuprengörande och ger fin lyster. Därefter blir det ett tips från förra söndagen,  Origins Drink Up Intensive Overnight Mask. Det visade sig att jag hade en liten reseförpackning som hade gömt sig bakom några andra masker i badrumsskåpet. Den får ligga på över natten och jag hoppas den får verka länge, eftersom jag tar sovmorgon imorgon. Den kommande veckan är jag alltså ledig, så bloggen går in i semesterläge med ett inlägg om dagen.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg