Besök på Glossier Flagship Store

I fredags fick jag äntligen möjlighet att besöka Glossier Flagship Store på 123 Lafayette Street i New York. Jag hade förberett mina reskamrater på att det kanske kunde vara kö, men de trodde att jag skämtade. När vi kom dit på fredagseftermiddagen var det mycket riktigt kö, så vi fick vänta i en kvart innan vi blev insläppta.

I kön till Glossier.

Makeup från Glossier och Glossier Play. Notera att bomullsrondeller, rengöring, bomullspinnar och applikatorer är utställda överallt, mycket smidigt när man vill testa produkterna.


Det fanns många tester av Futuredew.

Inne i butiken fanns det flera stationer med alla produkter från Glossier och Glossier Play, så det var enkelt att testa allt. Det fanns också ett separat tvättrum, där man kunde tvätta av sig produkterna och även testa duschkrämen och ansiktsrengöringarna. Bakom tvättrummet fanns ett rum med speglar och konstverk i form av enorma tuber av Cloud Paint.

I tvättrummet - med konstflaskor på övre hyllan och testprodukter vid kranen.


Cloud Paint som konst.

När man väl hade bestämt sig för vad man ville ha, sa man till en av expediterna som cirkulerade runt i butiken med en iPad i handen. Där gjordes beställningen, betalningen genomfördes och så fick man sätta sig och vänta på att ens påse skulle komma neddinglande i ett linbanesystem i taket.

I väntan på att en påse ska komma neddimpande.


Min påse med den klassiska rosa necessären, prover och klistermärke.

Eftersom det aldrig släpptes in fler en ett litet antal besökare i taget, var det enkelt att testa och att få hjälp. Vi hade kul på Glossier och de flesta av oss köpte Boy Brow, Futuredew och Soothing Face Mist. Boy Brow har jag redan haft flera av, men Futuredew och misten är nyheter för mig. Jag får återkomma om dem.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg