Brittisk beauty på youtube

Godmorgon onsdag!

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att jag upptäckte dubbelrengöring via Caroline Hirons. Hon är en karismatisk och kunnig kvinna som har arbetat med hudvård i närmare 30 år. Hennes youtube-kanal är en av de största i beautysegmentet i Storbritannien och hon har många trogna fans (kolla facebookgruppen Caroline Hirons skincare freaks!). Hirons videor är oftast långa, men både underhållande och informativa. Ibland kan hon vara lite barsk, men alltid med värme.





Caroline Hirons gör ofta samarbeten med (den före detta?) modellen Ruth Crilly. Hennes kanal A Model Recommends handlar inte längre bara om beauty, utan också om hennes vardagsliv med man och småbarn. Sedan jag började följa henne har hon fått två barn och flyttat minst tre gånger.






Man kan inte nämna brittisk beauty utan att ta upp Lisa Eldridge, en snudd på ikonisk makeup-artist som de senaste åren har arbetat med produktutveckling hos Lancôme. Hon uppdaterar inte sin kanal så väldigt ofta, men hennes videor är alltid sevärda, informativa och professionella.






Tre andra kanaler som jag följer är Fleur DeForce, The Anna Edit och Lily Pebbles. Kanalerna påminner om varandra och åtminstone Anna och Lily är goda vänner som ofta förekommer i varandras kanaler. För några år sedan var kanalerna mer inriktade på beauty än vad de är idag, men det finns fortfarande en hel del om skönhetsfavoriter och produktnyheter.

Fleur DeForce:




The Anna Edit:





Lily Pebbles:




Är det någon annan brittisk beautykanal jag borde följa? Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg