På nattduksbordet

I söndags skrev jag om min kvällsrutin sommartid, men det är faktiskt inte den sista skönhetsvård jag ägnar mig åt innan jag somnar. På mitt nattduksbord finns de sista stegen.


Sleep Plus Pillow Spray, Baume de Rose, Lip Sleeping Mask,
Intensive Hydrating Foot Lotion och la Crème Main.



Först ut är en lakanspray från This Works, Sleep Plus Pillow Spray. Den är egentligen helt bortkastad på mig, eftersom jag oftast somnar så fort jag har lagt huvudet på kudden. Sprayen har dock en härlig lavendeldoft, så jag använder den ibland för att lakanen doftar så gott av den.

Sedan smörjer jag in läpparna, helst med Baume de rose från by Terry. Det är det bästa läppbalsam jag någonsin använt, men det är dyrt (429 kr för 10 gram). Det jag har nu är den färgade varianten, eftersom de mindre populära färgerna ofta reas ut. Mitt starklila köpte jag på Space NK:s sommarrea förra året till 70% rabatt. Det gör väl inget om jag har lila läppar när jag går och lägger mig?! Jag vaknar med alldeles mjuka läppar.



Lila läppar syns inte i mörkret.




När jag sökte efter något billigare än Baume de rose fick jag tips i Facebook-gruppen Pretty awesome om Laneige Lip Sleeping Mask, en K-beauty-produkt som många hyllar. Jag köpte en Laneige på e-bay, men kommer inte att köpa en ny när jag har tagit slut på den här burken (som kommer med en jättegullig liten applikator i eget fodral). Jag tycker att den är för klibbig på läpparna, även om den återfuktar bra.

Därefter sträcker jag mig efter fotkrämen. Jag tycker att fotkräm är en så underskattad produkt och att utbudet är så litet. Oftast får man köpa sin fotkräm på Apoteket, vilket i och för sig inte är fel, men glamouröst är det inte. Många fotkrämer innehåller dessutom lanolin, som jag är allergisk mot. Nu använder jag Margaret Dabbs Intensive Hydrating Foot Lotion (320 kr för 200 ml) och den kommer jag att köpa igen. Den är lätt samtidigt som den är rejält återfuktande, så jag vaknar med mjuka men klibbfria fötter.

Till sist smörjer jag in händerna med Chanels fantastiska handkräm La Crème Main. Enligt Chanel har de forskat i åratal för att ta fram den fulländade handkrämen. Förutom den vackra förpackningen (som på insidan är en plastpåse som inte släpper in syre så att krämen oxiderar), har krämen en elegant rosdoft och återfuktar de mest nariga händer. Jag behöver sällan använda handkräm dagtid när jag har använt denna över natten, men om jag behöver smörja in mig på dagen förundras jag alltid över hur fort den går in i huden. Rekommenderar alla att prova den (vilket man nog vill göra innan man betalar saftiga 530 kr för 50 ml).


Margaret Dabbs fotlotion har bytt namn sedan jag köpte min.








Ikväll ska jag på skönhetskväll på Four Gardens spa, men mer om det senare. Hoppas att jag klarar av hela kvällsrutinen när jag kommer hem. Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg