Sommarbas

Godmorgon torsdag!

Jag skrev i måndags om min morgonrutin under sommaren och insåg att allt inte riktigt rymdes i ett inlägg. Därför tänker jag nu berätta lite om den bas jag har använt i sommar.

Efter att ha applicerat spf från Akademikliniken, lägger jag på en primer. Jag har några olika, men gillar dem som har lite blurreffekt. I sommar har jag alternerat mellan Clarins Instant Smooth Perfecting Touch (295 kr för 15 ml), The Ordinary High-Adherence Silicone Primer (79 kr för 30 ml) och Cover FX Blurring Primer (389 kr för 30 ml). Eftersom det har varit så varmt, vill jag göra primern så hållfast som möjligt, så jag har borstat över löspuder för extra fixering. I början av sommaren köpte jag Hourglass första löspuder, Veil Translucent Setting Powder. Än så länge finns det inte i Sverige, men Hourglass lanseras på NK den 5 september. Tidigare har jag läst att de även ska lanseras på svenska Sephora, så det hoppas jag på som malmöbo. Jag köpte i alla fall mitt på Cult Beauty för 36 pund.




Primers från CoverFX och The Ordinary, puder från Hourglass.



Sedan gillar jag lite lyster på den nu matta ytan. I början av sommaren lade jag på lite 24K Gold Pure Lyxury Lift & Firm Prism Cream från Peter Thomas Roth på kindben, näsrygg och nästipp, men sedan jag köpte Charlotte Tilburys Hollywood Flawless Filter (40 pund för 30 ml) har jag inte använt någon annan lysterprodukt. Denna är helt fantastisk och kan användas på egen hand, under, i eller över foundation och ger en helt strålande yta.



Glow från Peter Thonas Roth och Charlotte Tilbury.


Jag har alltid kvar lite lysterprodukt på handryggen, så jag blandar den med Charlotte Tilburys Unisex Healthy Glow, en tinted moisturiser som ska anpassa sig efter allas hudton. Den ger en fin färg, men man ser helt klart solkysst ut. Den saknar dessutom spf, så även om jag har spf under brukar jag blanda ut den med en färgad spf eller CC-cream. I sommar har jag använt Soleil Toujours 100% Mineral Sunscreen Glow SPF 30 (36 pund för 94,5 ml), Sarah Chapman Skinesis Skin Insurance SPF 30 (49 pund för 30 ml) eller Peter Thomas Roth CC Cream. Den sistnämnda verkar till min förskräckelse ha utgått ur sortimentet.



Färgade krämer från Peter Thomas Roth, Charlotte Tilbury,
Sarah Chapman och Soleil Toujors.


Till sist duttar jag på lite av Glossiers Stretch Concealer i färgen medium (170 kr för 4,8 g) där jag tycker att det behövs lite extra täckning och så avslutar jag med Charlotte Tilburys Airbrush Flawless Finish i färgen medium (42 pund för 8 g). Det är ett väldigt finmalet pressat puder, där man ska rulla borsten i dosan som om man scrollade, rör man runt tar pudret slut direkt. Fint på flera sätt, alltså. Allra sist har jag sprayat på mig Algenist Splash Hydrating Setting Mist (334 kr för 120 ml). Det är en underbar mist som är väldigt finfördelad och svalkande.


Concealer från Glossier, puder från Charlotte Tilbury och mist från Algenist.



Ja, det var nog tur att basen fick ett eget inlägg. Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg