Ansiktsbehandling Age Beauty och val av söndagsmask

För ett par veckor sedan var jag på skönhetskväll på Four Gardens Spa, där det bjöds på bl a snittar, bubbel och tävlingar. Det visade sig ett par dagar senare att jag hade vunnit en ansiktsbehandling Age Beauty hos Vacker Hud hos Denise.

Riktigt så här såg det inte ut på min behandling, men det var lika avslappnande!

Igår var jag där för min Age Beauty-behandling,  som är lystergivande och framtagen för att behandla, reducera och motverka tecken på förtida hudåldrande. Det är detta jag försöker göra själv hemma, vilket jag tycker går ganska bra med effektiva produkter. En professionell behandling är ändå lite mer djupgående, så visst har min hud lite extra lyster och glow idag.

Age Beauty-behandlingen är en ganska klassisk ansiktsbehandling med rengöring, portömning, mask, serum och kräm. Utöver detta masserades en ampull in efter rengöringen, för en extra boost. Det ingår också brynplock, men det hoppar jag över eftersom jag vaxar brynen på Kicks Brow Bar. Produkterna som Denise använde på mig var från Dermalogicas AGE Smart-serie, som jag gillar sedan tidigare (min favoritmask kommer därifrån).

C-vitaminserum från Dermalogica. Bild från Skincity.

Jag fick en produktrekommendation med mig, BioLumin-C Serum från Dermalogica (979 kr för 30 ml). Det är ett serum för dagen som ska stärka huden, utjämna hudtonen och öka lyster, fukt och kollagenproduktion. Jag är på jakt efter ett bra C-vitaminserum, så det är möjligt att jag slår till. Många har skrivit om Garden of Wisdoms C-vitaminserum (10 pund för 30 ml), en del väldigt positivt, andra väldigt negativt. Det låga priset är lockande, men de negativa recensionerna talar emot ett köp.

Trots att mitt ansikte fick så mycket omsorg igår blir det ändå en söndagsmask. Jag tänkte att jag skulle använda ett prov på Charlotte Tilburys Multi-miracle Glow, en tre-i-en-mask som fungerar både som rengöring, mask och universalkräm för hudåkommor. Den är bra som nattmask tycker jag, så det verkar lite slösaktigt att använda den som rengöring som direkt tvättas bort.


Sisley eller Charlotte Tilbury?


Kanske kommer jag dock att testa Sisleys Black Rose Cream Mask, som jag hört så mycket gott om. Det kanske är bättre att vänta med den tills min hud verkligen är i behov av det lyft som masken sägs ge?  Jag velar.

Ha en skön söndag!


Kommentarer

Populära inlägg