Charlotte Tilbury Pillow Talk Collection

De senaste åren har de taupe-brons-bruna paletterna fått konkurrens av de mer rosatonade. Det stora genomslaget kom med Anastasias Modern Renaissance-palett, som blev en enorm succé och sålde slut om och om igen. Andra märken följde efter med liknande paletter, t ex Urban Decay med sin Naked Heat (där tänjde man väl ändå lite på Naked-konceptet?).




Charlotte Tilbury har just lanserat sin Pillow Talk-kollektion i rosa nyanser. Det är dock en mildare och mer lättburen färgskala än den vi har sett tidigare. När Charlotte Tilbury lanserade sin allra första kollektion 2013 blev läppennan Pillow Talk en storsäljare, eftersom nyansen sades passa alla hudtoner. Nu utökas alltså Pillow Talk-kollektionen med en minipalett med fyra färger och ett rouge, alla i rosa nyanser som ska passa alla hudtoner.

Läppennan Pillow Talk med ett av nytillskotten till
kollektionen, ögonskuggekvartetten Pillow Talk.

Som man kan se i reklamen ovan, visas Pillow Talk bara på ljusa hudtoner. Eftersom färgerna är så skira, har jag svårt att se att kollektionen passar alla. Jag har testat läppennan och ögonskuggorna och jag gillar ögonskuggorna väldigt mycket. De går i samma färgskala som min favoritpalett Beauty Glow från Charlotte Tilbury och är mjuka och lätta att skugga med. Läppennan är fin, men jag använder i ärlighetens namn sällan läppenna, så den kommer inte att ersättas med en ny om jag någonsin använder upp den.

Välpigmenterade skuggor i rosa nyanser.

Om man vill ha en neutral, rosa-beige ögonpalett är detta ett bra köp. Looken passar bra till vardags och är smickrande för kalla ögonfärger. Pillow Talk-kollektionen är i begränsad upplaga och säljs på Charlotte Tilburys hemsida.

Kommentarer

Populära inlägg