Vardagssminkning måndag i september

Godmorgon!

Måndag igen och inte mycket tid för smink. När jag vill ge ögat ett lite mer djup i blicken, men inte har så mycket tid, sträcker jag mig efter paletten Instant Look In A Palette i Beauty Glow från Charlotte Tilbury (tyvärr slutsåld). Den innehåller liksom alla Instant Look In A Palette tre ögonskuggor, en bronzer/kontur-färg, en highlighter och två rouge. Alla färger i paletten är numrerade, vilket retade mig lite först, men nu har alla siffror utom trean försvunnit. Det tar max tre minuter för mig att sminka hela ansiktet med denna (undantaget basen).


Min välanvända palett. Bara trean finns kvar av siffrorna!


Här är mitt osminkade öga (förutom ögonbrynen, som redan är färdiga):



Osminkat öga, men lashliften märks fortfarande.


och här är samma öga med ögonskugga, eyeliner och mascara (enbart överfransarna):


Ingen dramatisk skillnad, men lite mer djup i blicken.



Jag har använt:

1. Ombre Blackstar i Frozen Quartz från by Terry (299 kr för 1,64 g). Jag använder den här skimrande ögonskuggspennan som eyeliner runt hela ögat och på hela det rörliga ögonlocket som primer. Jag brukar också dutta lite med den på munnens amourbåge för att få lite större överläpp.

2. Instant Look In A Palette i Beauty Glow från Charlotte Tilbury. Först lägger jag på den ljusaste skuggan överallt där jag har Ombre Blackstar (förutom amourbågen!) och tonar upp lite över globlinjen. Därefter tar jag den andra skuggan från mitten av ögonlocket och ut mot ögonvrån. Jag tar samma skugga under ögat, från mitten och ut. Därefter tar jag den tredje skuggan i globlinjen. Jag följer efter med det mörkaste rouget, även det i globlinjen. Klart!

3. Levy Flash Crayon från Linda Hallberg Cosmetics (149 kr). Jag har den i vattenlinjen under ögat från mitten och ut och därefter lägger jag på den som eyeliner på ovansidan av ögat. Det är en extremt hållbar penna i en gyllene nyans, som ger ögat lite definition utan att vara för hård.

4. They're Real! Tinted primer för ögonfransar från BeneFit (270 kr för 8,5 g). Det kan verka petigt att använda mascaraprimer när man har bråttom, men den gör så stor skillnad på mig.

5. Perversion Mascara från Urban Decay (245 kr för 12 ml). Jag avslutar med några drag med mascaran, för jag gillar när den inte är helt perfekt.

6. Boy Brow i Brown från Glossier (140 kr för 3,12 g).




Här är alla produkter från steg 1-6.


Jag rekommenderar varmt Charlotte Tilburys egen tutorial, där hon använder Instant Look In A Palette i Beauty Glow.






Ha en fin måndag!


Kommentarer

Populära inlägg