Höstens favoritlook

Godmorgon torsdag!

Fina färger från Anastasia Bevery Hills, Urban Decay, By Terry och Linda Hallberg Cosmetics för gyllene ögonlock.


Varje höst så dras jag till samma makeuplook, vad än trenderna föreskriver. Min bästa höstlook är alltid guldögon och mörka naglar. Om jag vågar, även mörka läppar. Jag har ett par fegisalternativ till mörka läppar, Glossier och Kiehl's. Glossier har sitt Generation G sheer matte lipstick där jag har färgen Jam som ser mörklila i hylsan, men blir ganska genomskinligt på läpparna. Man kan bygga färgen med flera lager om man vill ha verkligt mörka läppar. Kiehl's har ett fint färgat läppbalsam med spf, Butterstick Lip Treatment SPF 25 i färgen Touch Of Berry, som också gärna bär.


Här har jag till vänster dragit läppstiftet fram och tillbaka några gånger, medan det till höger bara är ett lager.


När det gäller ögonen, så har jag väldigt många ögonskuggor i guldnyanser. De flesta puderskuggorna kommer från Urban Decays paletter, min favoritguldskugga är Half-baked, som finns i både Naked 1 och Naked 2 (finns även som singelögonskugga). Jag grundar gärna med Ombre Blackstar-pennan i Bronze Moon från By Terry och använder Linda Hallbergs penna Ory Flash Crayon som inliner och underliner. Därefter lägger jag på Half-Baked på hela det rörliga ögonlocket och suddar försiktigt i kanterna. En annan fin ögonskuggepalett om man vill ha guldskimrande ögonlock är Soft Glam från Anastasia Beverly Hills.

Ory Flash, Bronze Moon och Half-Baked.

Om jag hinner denna tidiga morgon, så kör jag denna look idag. Blir fint med en grön tröja till! De mörka naglarna får jag återkomma till, för nu har jag bara Essies Say It Aint Soho (visade det i detta inlägg).

Ha en fin torsdag!



Kommentarer

Populära inlägg