Kroppen - det nya ansiktet? (och ett ode till duschbollen)

Hallå lördag!

Jag vet inte hur det är med er, men jag har inte funderat ens i närheten så mycket kring huden på kroppen som i ansiktet. Jag har duschat alldeles för varmt, tvättat mig med någon duschtvål och sedan (förhoppningsvis) smort in mig med någon body lotion. På sistone tycker jag dock att det har lanserats så mycket spännande kroppsprodukter och kanske är det så att intresset för kroppsprodukter har ökat?

Alla borde ha en duschboll. Alla!
Min kroppsrutin är mycket bättre nu än för några år sedan, vilket till stor del beror på duschbollen. När Sephora öppnade i Malmö fick jag en duschboll i en goodiebag, annars hade jag aldrig testat en. Det var en sådan sak jag såg på badkarskranen hos äldre damer under min uppväxt och jag trodde alltid de hade den som prydnad. Nu vet jag bättre, duschbollen är fantastisk. Den skapar ett härligt skum av vilken duschtvål som helst och ger lite hammamkänsla. Det bästa är dock att man får en lätt exfoliering av huden varje gång man duschar, vilket gör att ens kroppskräm får bättre effekt. Perfekt om man har tendens till torr hy. Dessutom upplever jag att problemet med inåtväxande hårstrån helt har upphört. När det kommer till duschtvål har jag många favoriter, som Rituals eller Biotherms rengöringsskum, vilken som helst från Jo Malone eller Molton Brown eller franska apoteksfavoriter från Uriage eller Ducray.

Rengöringsskum, syra, bodylotion och lite skimmer blir bra ihop.

Efter duschen sprayar jag på mig lite av Lotion P50 Corps från Biologique Recherche. Jag har tidigare skrivit om syra för kroppen och denna är effektiv. Jag skulle också vilja testa Akademiklinikens nya exfolierande bodylotion, som ska vara bra. Efter Lotion P50 Corps smörjer jag in mig med bodylotion, för det mesta Lait corporel från Biotherm eller Bum bum cream från Sol de Janeiro. Ett bra tips är att blanda i några droppar flytande highlighter i sin bodylotion för att få lite skimmer, det blir nästan som makeup för kroppen utan att färga av sig på kläderna. Ska jag vara barbent och barärmad gillar jag dessutom att lägga på lite av Nuxes Huile prodigieuse or eller Charlotte Tilburys Supermodel Body. Jag är lite sugen på att lägga till ett kroppsserum innan bodylotion, är det att överdriva?

Händer och fötter är ett eget kapitel, så där får jag återkomma.

Ha en härlig lördag, vi hörs imorgon!

Kommentarer

Populära inlägg