Syra för kroppen

Fler och fler märken lanserar exfoliering för kroppen i syraform, efter många år med mekanisk duschpeeling. Jag har testat två kroppssyror, med blandat resultat.

Den första gav jag mig själv i julklapp, Lotion P50 Corps från Biologique Recherche (869 kr för 250 ml). Det är en lotion tunn som vatten som sprayas på och gnids in. Liksom många av Biologique Recherches produkter (påminner om gårdagens Masque Vivant!) har den inte en direkt insmickrande doft, utan den luktar ganska tydligt av ättika. Jag brukar använda min vanliga body lotion efteråt, men det ska inte behövas. Produkten känns ganska stark och kan svida lite grann, framförallt om man har något sår el dyl. Man ska heller inte sola efter att man har använt den. Resultatet av Lotion P50 Corps är snabbt märkbart, jag upplever huden som betydligt slätare och mjukare.


Lotion P50 Corps och Magic Midnight. 



Den andra exfolierande kroppsprodukten fick jag i en goodiebag från Kicks, Magic Midnight Detox & Antioxidant Overnight Body Treatment från Mon Sun (149 kr för 125 ml). Det är en lotion i krämform som ska smörjas in på huden innan läggdags för att verka över natten. Morgonen efter ska man vakna med magisk hy över hela kroppen. Jag har läst många positiva recensioner av denna produkt, men jag har inte upplevt magin. Däremot är min säng full av små smulor av produkten och en hel del rester sitter kvar på kroppen. Jag kommer antagligen att använda upp den tub jag har, men någon ny blir det inte.


Kommentarer

Populära inlägg