Morgonrutin, höst + söndagsmask

Idag blev det sovmorgon och sent omsider en ny morgonrutin för hösten. Så här på söndagen blir rutinen lite längre än på vardagsmorgnarna, så tro inte att jag gör allt detta varje dag. Mitt mål med höstrutinen är att tillföra mycket fukt, så att ansiktet aldrig stramar eller känns fnasigt och torrt.


Innan frukost: Moringa Cleansing Balm, The Mist och Deep Moisture Mask.


Först masserar jag in lite av Emma Hardies Moringa Cleansing Balm i mitt torra ansikte. Jag masserar gärna ett tag för att väcka ansiktet. Sedan torkar jag bort med en urkramad, ljummen tvättlapp (använder Skincitys egna) och sprayar på lite av La Mers The Mist. Sedan lägger jag på en fuktmask, idag blev det det sista av Clark's Botanicals Deep Moisture Mask. Masken får verka medan jag äter frukost och ser på Nyhetsmorgon.


Efter frukost: Glow Tonic, Beauty Elixir, Premium Lotion och Subq Eyes.


Därefter går jag ut i badrummet igen och torkar bort masken med en annan urkramad tvättlapp. Jag tar Pixi Glow Tonic på en bomullspad från Shiseido och trycker in tonicen i huden. Jag försöker att inte dra så mycket i huden. Där jag har linjer i huden, som i pannan, trycker jag extra länge. Därefter sprayar jag på Caudalies Beauty Elixir och när ansiktet fortfarande är fuktigt klappar jag in några droppar av Hada Labos Premium lotion. Jag tar en droppe SubQ Eye Serum och klappar in runt ögonen.


Till sist: Olja och kräm, här i fel ordning.


När ansiktet är nästan torrt tar jag ett par droppar av Akademiklinikens Pure Glow Oil och klappar in. Det är en C-vitaminolja som ger lyster och stärker hudbarriären, vilket behövs för att skydda mot höstvindarna. Därefter masserar jag in min fuktkräm, Zelens 3t Complex Essential Anti-Aging Cream och så är jag klar för dagen! Idag är det faktiskt dags för ett besök på Kicks Brow Bar igen, kan knappt fatta att det redan har gått en månad sedan jag skrev om mitt förra besök. I övrigt blir det en lugn söndag.


Söndagsmaskerna från Charlotte Tilbury och Dermalogica.


Ikväll blir det söndagsmask,  Multi-Miracle Glow, en 3-i-1-produkt från Charlotte Tilbury (kan användas som rengöring, mask och som lystergivare) och därefter Dermalogicas Multivitamin Power Recovery Mask.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg