Retinol tonic från Pixi - första intrycket

Godmorgon måndag!

förra veckans önskelista fanns Retinol tonic från Pixi, och det tog inte lång tid efter att jag skrivit listan som jag lade en beställning hos eleven (299 kr för 100 ml). I torsdags hämtade jag ut den och testade den samma kväll.


Hittills är jag väldigt nöjd med Retinol Tonic från Pixi.


Jag applicerade Retionol tonic efter dubbelrengöring och mist, precis som ett ansiktsvatten med en bomullsrondell. Jag försökte pressa in tonicen i huden, istället för att dra med bomullsrondellen över ansiktet. Retinol tonic har en behaglig doft, kanske av jasmin, eftersom det står det på etiketten och för att vätskan är lila. Den känns inte alls på huden, sticker inte såsom Glow tonic kan göra.

Efter Retinol tonic lät jag huden vara någon minut, innan jag med handflatorna pressade in ett oljeserum och därefter lade jag på ögonkräm och en nattmask. När jag vaknade nästa morgon var huden ordentligt återfuktad och kändes lite slätare och mjukare än vanligt. Efter ytterligare några nätter är jag än mer positiv, jag tycker verkligen att huden har blivit jämnare och mer utslätad. Jag har inte märkt av någon negativ reaktion.

Retinol i hög koncentration ska vänjas in på huden, men jag tror att Retinol tonic är mild nog att användas varje kväll. Jag har haft den flera kvällar i rad utan problem. Har man väldigt känslig hy ska man kanske ha den varannan kväll till en början. Huden blir UV-känslig av retinol, så undvik att använda den innan solexponering och använd alltid spf. Det ska bli väldigt spännande att se vad min hud tycker om Retinol tonic i fortsättningen!

Kommentarer

Populära inlägg