Rouge och bronzer

En viktig del av min bas är rouge och bronzer - jag gillar att använda bägge samtidigt. När jag skrev om min vardagsmakeup med fem produkter, så var rouge och bronzer två av dessa fem produkter. Jag kan alltså inte klara mig utan dem, för jag tycker att de ger så mycket liv åt ansiktet. Har man enbart foundation ser ansiktet lätt platt och målat ut, utan skuggor och nyanser.

Min rouge- och bronzerrutin kan låta omfattande, men sanningen är att de flesta produkterna finns i samma palett, så jag bara sveper på produkterna snabbt. Tricket är att ta lite produkt på borsten och gärna slå av den innan applicering. Först borstar jag på matt bronzer under kindbenen och på/under tinningarna, som en lätt contouring. Därefter tar jag en mild rosatonad rouge på kinderna och kindbenen för att få liv i ansiktsfärgen. Sedan tar jag en lite starkare rödrosa färg på kindernas äpplen. Här kan jag nöja mig, men än så länge vill jag se lite solkysst, så jag avslutar med en skimrande bronzer som jag drar över kindbenen, längs med näsryggen och kanske lite i pannan och på hakan.

Charlotte Tilburys Instant Look In A Palette och Hourglass första Ambient Ligthing-palett. Den fjärde släpps inom kort.


De tre första stegen har jag i mina Instant Look In A Palette från Charlotte Tilbury och det sista steget med skimrande bronzer får jag öppna en Hourglass-palett för. Då kan jag även passa på att lägga en slöja av ambient lighting-puder för att fixera makeupen.

Ha en härlig fredagkväll!


Kommentarer

Populära inlägg