Vardagsmakeup med fem produkter

Godmorgon torsdag!

I måndags skrev jag om den enklaste hudvårdsrutinen, så jag tänkte att jag skulle försöka göra detsamma med makeup. Jag tycker ju att en enkel vardagsmakeup består av primer, foundation, concealer, puder, browgel, tre-fyra ögonskuggor, bronzer, rouge, highlighter, mascaraprimer, mascara och läppfärg, men har förståelse för att alla inte tycker som jag.

Om jag skulle tvingas de fem viktigaste produkterna skulle jag välja:


  • foundation
  • browgel
  • bronzer
  • rouge
  • läppfärg

Jag velade lite mellan bronzer och mascara, men bronzer vann eftersom jag skulle använda den på kinder, näsrygg, tinningar och ögonlock, både för färg och för lite fixering av foundation. (Mascaran har bara ett användningsområde och jag har fortfarande rester av min lash lift.) Foundation behövs för att jämna ut hudtonen och rouge behövs för att ge ansiktet liv och kontraster. Definierade ögonbryn ger ett fint lyft åt ögonpartiet och läppfärg ger alltid ett sammansatt intryck.


Foundation, läppfärg, puderpalett och ögonbrynsgel.

Idag skulle jag välja produkterna ovan, Vitalumière foundation i 20 Clair från Chanel, Boybrow i Brown från Glossier, Luminous Bronze Light och Blush Pure Effect (längst ner till vänster och längst ner till höger i Ambient Lightning Edit 3-paletten) från Hourglass samt Staying Alive från Nars. Den sistnämnda är en läppfärg som är en blandning mellan läppglans och käppstift, Nars kallar det lip glide. Vilka fem produkter hade du valt?

Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Populära inlägg