Svenska nätbutiker jag gillar

Så här ser det inte ut hos mig ikväll, lovar!



Jag gör det mesta av min skönhetsshopping på nätet, trots att jag har både Kicks flagshipstore och Sephora här i Malmö, och har gjort så sedan nätshoppingens barndom. Vem mer minns saligen insomnade snowdrops.com till exempel?! De nätbutiker jag oftast vänder mig till är:


  • skincity.se. Jag har handlat mycket hos skincity, för att de har ett bra sortiment (Biologoque recherche, Paula's choice, Peter Thomas Roth, by Terry, Maria Åkerberg, Akademikliniken, Verso m.fl.) och god service. Jag gillar extra mycket att man kan chatta med hudterapeuter och göra olika hudvårdstester för att få rekommendationer. Beställningen kommer snabbt (jag brukar betala extra för leverans med Schenker istället för PostNord) och är fint paketerad. Trots att deras signaturförpackning med liten docka, necessär och kasse är jättefin, tycker jag att det  är bra att man nu kan välja bort den. 

  • kicks.se. Jag brukar handla på Kicks när jag gör mina ögonbryn, men annars lägger jag ofta nätbeställningar och hämtar ut på Kicks (jag har närmare till butiken än till Postens utlämningsställe). Kicks har ett stort sortiment, kanske bäst i Sverige, men de saknar personlig touch. Jag är guldmedlem, men kan ändå få en EdT for men som prov. Då känner man sig inte jättesedd som kund. Leveranstiden är godkänd, men inte supersnabb. Plus för att man som medlem nästan alltid har en 20% rabatt-check att utnyttja och att man får poäng för sina köp.


När jag hämtade ut ett paket igår fick jag 1 ml av Missonis EdP och 3 g av Glamglow Flashmud
Brightening Treatment. Den sistnämnda blir kul att testa!

  • hudoteket.se. Här handlar jag inte så ofta längre, men det är en ambitiös salong i Jönköping som har ett bra sortiment. Ibland har de fina gåvor på köpet och hudoteket har också ett bonussystem med poäng vid köp. 

  • skinid.se. Om man vill handla K-beauty i Sverige är SKINiD en bra sida. Brett utbud, ganska snabb leverans och flera varuprover. Jag gillar särskilt masken J.One Jelly Pack i deras sortiment, eftersom den kan användas som både mask och primer.

Jag handlar från fler av de andra stora nätbutikerna, men de ovanstående gillar jag lite extra. 

Kommentarer

Populära inlägg