Veckans söndagsmask

Jag använder fuktmask i stort sett varje dag, oftast sover jag med både en och två masker (nuvarande kvällrutin) och ibland låter jag en verka medan jag äter frukost.

Ett par kvällar i veckan lägger jag dock på en djuprengörande mask eller en exfolierande mask. En av dessa kvällar brukar vara söndagkväll och ikväll blir det dessa masker:

1. Masque Vivant från Biologique Recherche (549 kr för 100 ml)


2. Multivitamin Power Recovery Masque från Dermalogica (499 kr för 75 ml).




I dag maskar jag med dessa två favoriter.



Masque Vivant är en djuprengörande mask som också lugnar huden och ger lite glow. Den innehåller mycket jäst och luktar därför som jäst. Jag har vant mig vid lukten nu (går inte att kalla det doft), men har svårt att ha den på mig om jag ska äta eller dricka något. Jag tycker att min hud blir jämnare i hudtonen och något spänstigare av Masque Vivant. Jag har inte testat att blanda i bakpulver i den för att göra den ännu mer aktiv, vilket många rekommenderar att man gör.

Multivitamin Power Recovery Masque brukar jag kalla min HG-mask (Holy Grail-mask), för jag har använt den i många år nu. Det är säkert min femte tub jag är inne på. Jag brukar lägga på ett tjockt lager på kvällen och låta det sjunka in. Innan jag lägger mig, masserar jag in det som finns kvar på ytan och lägger sedan på ett tunt lager till. Masken är gul och färgar av sig på örngott och lakan, men jag brukar lägga en handduk över kudden. Nästa dag brukar huden kännas djupt återfuktad eller som Dermalogica vill, återhämtad.

Kommentarer

Populära inlägg