Veckans hype V37

Godmorgon fredag!

Förra veckan var det en primer som jag såg överallt och även denna vecka blir det en veckans hype. Dermalogicas Rapid Reveal Peel (965 kr för 10 tuber à 3 ml) har visats upp på många IG-konton och bloggar denna vecka. Det är en salongspeeling för hemmabruk som lanseras under V37, i USA har den funnits ett tag.




Peelingen är en kraftig exfolierare som ska påskynda cellomsättningen och ge en fastare och jämnare hy. Fina linjer och rynkor sägs minska. Rapid Reveal Peel används på följande sätt:
Massera in och låt verka i 3-7 minuter. Den kan stickas lite. Skölj med kallt vatten eller torka av med en kall fuktig handduk.

Man rekommenderas att börja kuren med en kick-start-fas för snabbare resultat, genom att använda en tub om dagen (alltid kvällstid, för huden blir uv-känslig av peelingen) i tre dagar. Därefter överår man till att använda en Rapid Reveal Peel-tub varje vecka.

Vad tror ni? Spontant tycker jag att det låter väldigt starkt att börja med tre kvällar i rad, min hy blossar nästan bara vid tanken av det. Nu rekommenderas inte peelingen för känslig hy, så jag kommer inte att göra något köp. Har man däremot en tålig hy med en del orenheter, är nog detta en toppenprodukt.


Kommentarer

  1. Tycker också det låter lite brutalt med tre kvällar i veckan. I regel brukar man ju vänja in aktiv hudvård successivt, inte rivstarta användningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg någon som hade testat som fick avbryta behandlingen på dekolletaget efter första kvällen - det är ju en superstark produkt.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg