Drunk Elephant The Littles: first impression

Hallå lördag!

I veckan fick jag äntligen prova Drunk Elephants produkter, när prova-på-kitet The Littles anlände från Space NK. Kitet innehåller:

Beste™ No. 9 Jelly Cleanser, 30 ml

C-Firma™ Day Serum, 8 ml

B-Hydra™ Intensive Hydration Serum, 8 ml

T.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum, 8 ml

Virgin Marula Luxury Facial Oil, 8 ml

Lala Retro™ Whipped Cream, 15 ml

Shaba Complex™ Eye Serum, 5 ml

De sju produkterna i The Littles och den lilla rosa necessären som de kommer i.

Som kvällsrutin har jag använt Beste™ No. 9 Jelly Cleanser som andrarengöring (jag kan inte vara utan en balmrengöring för att ta bort makeup) och därefter Shaba Complex™ Eye SerumT.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum och till sist en mix av Virgin Marula Luxury Facial Oil och B-Hydra™ Intensive Hydration Serum. Alla serum och krämer kan mixas hur som helst. Jag har lagt till La Mers The Mist också, för jag saknar en toner mellan rengöring och serum i rutinen. Jag har inte använt någon verksam toner eller essence.

Kvällsrutinen.

Morgonrutinen har bestått av Beste™ No. 9 Jelly Cleanser, även om Drunk Elephants grundare Tiffany Masterson rekommenderar att man bara tvättar ansiktet på kvällen. Därefter har jag använt La Mers mist och sedan Shaba Complex™ Eye Serum, C-Firma™ Day Serum och en mix av Lala Retro™ Whipped Cream och B-Hydra™ Intensive Hydration Serum.

Morgonrutinen.

Jag förstår hypen, för detta är den bästa hudvård jag testat på länge. Min hud känns återfuktad och smidig, men framförallt är all rodnad borta, redan efter ett par dagar. Idag använde jag ingen foundation när jag sminkade mig, för första gången på många år. Jag vet att några har fått utslag av Drunk Elephants produkter, men jag som har känslig hy har inte reagerat på någon produkt än. Mina favoriter är hittills T.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum som sticker lite vid applicering, Virgin Marula Luxury Facial Oil som är en riktigt härlig olja och Lala Retro™ Whipped Cream som har en så härlig, krämig konsistens.

Trots fantastiskt resultat så saknar jag min vanliga kvällsrutin med Retinol Tonic och Hada Labo Premium lotion lite, så jag kommer nog försöka sätta samman en rutin med några av mina gamla favoriter och några av Drunk Elephants produkter när testperioden är över.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg