Drunk Elephant-uppdatering och lägre priser

Godmorgon tisdag!

Nu har jag snart använt mitt The Littles-kit från Drunk Elephant i två veckor. Här skrev jag om kitet och mitt första intryck av det. Jag är fortfarande imponerad, men jag är inte lika nyförälskad längre. Min hy mår bra och har inte reagerat negativt på någon av produkterna. Jag är mest imponerad av nattserumet T.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum, som pirrar rejält varje gång jag applicerar det. Dagserumet C-Firma™ Day Serum gör också skillnad, så dessa två kommer jag att köpa igen. Rengöringen är jag minst förtjust i, jag vill hellre rengöra med balm än en gelrengöring.

Här står mina Drunk Elephant-produkter i badrummet.

Efter knappt två veckors förbrukning är det fortfarande mycket kvar i förpackningarna, så det är dryga produkter. Dessutom meddelade Sali Hughes på Instagram att de europeiska priserna ska justeras nedåt efter klagomål från kunder. Från början kostade Drunk Elephant lika mycket i pund som i dollar, vilket många förståeligt nog har kritiserat. Från och med idag kommer de europeiska priserna vara samma som de amerikanska. De som redan har köpt de dyrare produkterna - t ex jag -  kommer att ersättas.

Uppdatering: fick återbetalning av 19 pund av Space NK redan samma eftermiddag, utan att behöva göra något alls.

Kommentarer

  1. Sympatiskt drag att de sänker sina priser. Typ allt smink etc är ju dyrare i Europa än i USA så det är inget jag höjer så mycket på ögonbrynen åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för min del var det ingen dealbreaker att det var dyrare än i USA, men bra att de lyssnar på kritik.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg