Fem favoritlack från Chanel

Godmorgon torsdag!

Jag har tidigare skrivit om Chanels nagellack Rouge Noir, som för mig är nästintill ikoniskt. Det finns dock fler lack i min Chanel-samling som jag har en speciell känsla för. En del lack borde i ärlighetens namn rensas ut, men några av dem var jag så glad över, så det är svårt.

588 Nuvola Rosa är mitt senaste lack från Chanel och det enda i den nya flaskan utan nummer. Det är ett ljusrosa lack som jag använde väldigt mycket i somras, eftersom det är så fint på lite kortare naglar när händerna har fått färg.

Några favoritlack i skiftande kulörer. Blir väldigt sugen på att lacka med blå Bel Argus nu!


571 Fracas är en favorit från 2013, då jag jämt bar knalliga rosa naglar. De senaste åren har jag främst använt det på tårna sommartid och tycker fortfarande mycket om det. Det finns idag ett par liknande lack i Chanels sortiment, t ex 524 Turban.

667 Bel Argus är en annan favorit från 2013, men detta använder jag fortfarande ibland. Ett så snyggt mellanblått lack med metallfinish. Det fungerar dock inte ihop med Seche Vite på mig, men annars är det lätt att få en snygg, blank yta. När det lanserades stod jag uppskriven på kölista för det, men något år senare hittade jag det i en fyndkorg på nu nedlagda Matas. Idag verkar det vara ganska eftertraktat på Ebay o.dyl.

219 Black Satin lanserades som ett special edition-lack för ca 10 år sedan och jag missade att sätta upp mig på kölistan. Utan större hopp önskade jag mig det i julklapp och helt mirakulöst hittade mamma en flaska på NK i Stockholm. Sällan har jag blivit så glad för ett nagellack! Chanel tog sedan in det i sitt ordinarie sortiment. Jag gillar Black Satin, även om jag sällan bär det idag. Efterföljaren, högblanka midnattsblå Blue Satin, bär jag oftare.

207 Barcelona Red köpte jag inför min allra första Barcelona-resa. Det är ett så snyggt rött lack med guldskimmer som passar lika bra sommar som vinter. Lacket i min flaska har torkat ihop, men eftersom jag har så många roliga minnen förknippade med Barcelona (som numera är ett årligt resmål), har jag inte nänts rensa ut det. Tyvärr finns vare sig det eller något liknande i sortimentet för tillfället.

Det var verkligen inspirerande att ta fram lådan med Chanellack, jag ska nog titta i den lite oftare.  Är det bara jag som har så mycket minnen och känslor förknippade med nagellack?

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg