Kommer aldrig bli mina favoriter...

Godmorgon onsdag!

Det finns en del skönhetsprodukter, som jag inte kommer överens med. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om produkter som alla andra verkar älska, men som inte fungerar på mig. Detta inlägg handlar om produkter jag tyvärr inte får till det med.

Hade inte så många saker att illustrera detta inlägg med, men två fina svarta eyelinerpennor från Urban Decay och Marc Jacobs finns i mitt badrumsskåp, liksom en peeling från Maria Åkerberg. Peelingen innehåller dock syra också, så den kommer att fungera.


Det första är eyeliner och allra helst flytande eyeliner. Jag har försökt med pennor många gånger, men det slutar alltid med att jag får sota ögonen eftersom mina eyelinerstreck inte blir raka. Flytande eyeliner är för mig helt omöjligt, även om jag har gjort försök ibland, senast med Benefits They're Real som skulle vara omöjlig att misslyckas med. Det var den inte.

Det andra är mekanisk peeling, d.v.s. peeling med korn i, både för ansikte och kropp. Jag får inte len hud av det, utan blir mest lite röd (vilket jag till viss del tror kommer sig av att det är så svårt att tvätta bort kornen). Nu har jag känslig hud och det är bättre för mig att exfoliera med syra, men en kroppspeeling borde jag väl få använda med gott resultat?

Det tredje och sista fenomenet som jag inte lyckas med är lösögonfransar. Jag är ganska bra att limma fast dem på andra, men på mig själv är det helt omöjligt. Det hade varit så kul att kunna ha lite extravaganta fransar på någon fest någon gång, men jag vågar inte chansa längre efter att ha förstört hela ögonmakeupen flera gånger. Jag kommer dock för alltid avundas dem med perfekt påklistrade lösögonfransar, framförallt om de också har en felfri eyelinervinge.

Ha en fin onsdag!


Kommentarer

Populära inlägg