The No Makeup Makeup Look

Godmorgon måndag!

Sedan jag såg en bild på Lisa Eldridge på Instagram med hashtaggen #minimalmakeup har jag blivit lite nyfiken på att testa den osminkade looken själv. På sin Instagram-bild har Lisa Eldridge foundation och lipliner, så det är alltså inte tal om att vara helt osminkad.


Jag gillar ju makeup, men det är kul att testa lite nya uttryck. Igår blev det alltså The no makeup makeup look. Efter min morgonrutin med Drunk Elephant, lade jag på lite av Beccas Velvet Blurring Primer Perfecting Base. Sedan tog jag Hollywood Flawless Filter från Charlotte Tilbury på kindbenen, näsryggen, i pannan och under ögonen och lite Magic Away Concealer (också Charlotte Tilbury) under ögonen och på näsvingarna. Lite löspuder från Hourglass fick fixera basen.

Produkterna jag använde till min no makeup makeup look igår.


Jag använde ingen makeup på ögonen, men ögonbrynen fick lite färg och form av Boy Brow från Glossier. Därefter tog jag en av mina Hourglass Ambient Lighting-paletter och borstade på lite rouge och bronzer. Till sist tog jag några drag av Les Beiges Healthy Glow Lip Balm från Chanel och så var The no makeup makeupen klar.

Idag kommer jag nog att ha samma bas, men sminka ögonen som vanligt. Det är fortfarande så kul att testa Stars In Your Eyes-paletten!

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg