First impression: Charlotte Tilbury Stars In Your Eyes

Godmorgon oktobermåndag!

Idag är en sådan morgon där tanken på att jag har nya ögonskuggor är det som får mig att stiga upp när det fortfarande är mörkt ute. Nu är den nämligen äntligen här, ögonskuggepaletten från Charlotte Tilbury. Jag har redan skrivit om den både här och här

Här ser man de fyra lookerna, Love Eyes, Power Eyes, Happy Eyes och Confident Eyes.


Det är alltså fyra olika looker med tre skuggor i varje. Självklart kan alla färger kombineras hur man vill.  Jag tilltalas mest av de tre första lookerna, men kommer nog använda även den fjärde. Jag uppskattar att det är så gott om ljusa skuggor, eftersom de alltid tar slut först för mig.

Swatch på Love Eyes och Power Eyes.


Här ovan är swatcher av de två första lookerna. Love Eyes är en ljus look i rosa nyanser. Den påminner en hel del om Pillow Talk-paletten, förutom mittennyansen som är en underbar skimmerskugga med lite mer glöd. Den första matta skuggan fick jag ta flera lager av för att den skulle synas på insidan av min arm, men det var den enda skuggan i paletten där pigmenteringen var tveksam.

Power Eyes är som synes en look i bronstoner, alla tre skuggorna är välpigmenterade skimmerskuggor. Denna look tror jag att jag kommer att bära mycket, det är sådana färger jag alltid återkommer till och trivs i.

Happy Eyes och Confident Eyes.

Happy Eyes och Confident Eyes är de andra två lookerna, i lite mörkare färger. Happy Eyes är i varma koppar-orange-umbra-toner och kommer nog att framhäva blå ögon på ett helt otroligt sätt. Confident Eyes är som du ser kallare och mer åt det bäriga hållet. 

Tolv välpigmenterade och mjuka skuggor, förutom möjligtvis den ljusaste längst till vänster.



Jag är mest lockad av Happy Eyes, den går ju lite i samma färgskala som mitt nuvarande favoritlack Say It Aint Soho från Essie. Det är något med hösten som gör att koppar-orange blir så lockande. Vilken look tycker du mest om?

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg