Tips om Green Peel och söndagsmask

Hallå söndag!

Jag fick ett tips i veckan om Green Peel, är det någon som har testat? Som jag förstår det är det en örtpeeling, med resultat liknande en laser- eller microneedlingbehandling. Green Peel har funnits i 60 år och marknadsförs som en grön behandling som passar alla hudtyper. Den kan även utföras under sommarmånaderna.


Green Peel finns i flera olika varianter och här i Malmö kostar de från 595kr för den mildaste till 1895 kr för den kraftigaste varianten. Jag ska hålla ögonen öppna efter lite utlåtanden om Green Peel, för att se om det är något att satsa på.

Två ansiktsmasker, en fotmask, en hårmask och en ögonmask blir det idag.


Veckans söndagsmask blir som vanligt några stycken. Först ska jag ska testa mina peelingsockor som jag fick i min yesstyle-beställning jag skrev om igår. Sedan blir det en väldigt mild lermask från Charlotte Tilbury, Goddess Skin Clay Mask och därefter en fuktmask från Comfort Zone, Hydramemory Mask. Jag tänkte också våga mig på en av ögonmaskerna, Megrhytm Steam Eye Mask i lavendel från Kao. Avslutningsvis blir det en hårmask från Oribe, Glaze for Beautiful Color.

Ha en fin söndag!





Kommentarer

Populära inlägg