Slut i oktober

I morse skrev jag om mina oktoberfavoriter, så nu tänkte jag visa vad som tog slut i oktober.

Jag har samlat på mig många tomma förpackningar i oktober.
Det blev en hel del tomma förpackningar i oktober, onekligen. Jag har verkligen försökt använda upp en del gamla produkter som stått i duschen länge, så jag tror inte att jag använder upp riktigt så här mycket en vanlig månad. Här är de i alla fall:

Grow Gorgeous Scalp Detox - en peeling för hårbottnen. Jag tyckte de små kornen var svåra att skölja ur, så jag kommer inte att skaffa mig någon ny, även om det säkert är bra med en djuprengöring ibland.

Caudalie Beauty Elixir - en av mina favoritmister. Denna köpte jag på taxfree i juli och har använt flitigt, så en flaska varar i tre månader för mig. Jag har redan påbörjat en ny som jag hade på vänt.

Biotherm Bath Therapy Invigorating Blend Body Cleansing Foam - duschskum i raklödderflaska. Jag gillar denna väldigt mycket, framförallt i kombination med duschboll, så jag har redan påbörjat en ny flaska.

This Works Sleep Plus + Pillow Spray - en väldoftande spray som man använder på sina sängkläder innan sängdags. Jag gillar denna, men det är inget jag behöver för att sova gott, så jag fyller inte på med någon ny. Hoppas att det kanske finns en i någon adventskalender.

Therapie Roques O'Neil Equilibrium Bath and Shower Essence - en underbar duscholja. Jag har haft den på golvet i duschen i evigheter, för flaskan är en tung glasflaska som jag inte har vågat ha på hyllan ifall den skulle åka i golvet. Förpackningen (och priset) gör att jag inte köper någon ny.

Rituals Hammam Hot Scrub - en kroppspeeling med doft av eucalyptus. Som peeling är den helt ordinär, men doften som fyller badrummet är ljuvlig. Jag kommer inte att köpa någon ny, på vintern klarar jag mig med min duschboll för exfoliering.

Resq Olive Aloe Foot Scrub - en vanlig fotpeeling. Jag fick den här i goodiebagen från Four Gardens Spa och använde den dagligen innan sängdags. Jag gillar daglig fotpeeling, så nu använder jag upp de mekaniska peelingar jag har som fotpeeling. Rekommenderas! Just den här fotpeelingen kommer jag nog inte att köpa dock.

Margaret Dabbs Foot Lotion - en av mina favoritfotkrämer. Just nu har jag andra krämer att använda upp, men denna kommer jag absolut att köpa igen.

Becca Blurring Primer Perfecting Base - en blurrande primer som jag använt flitigt i oktober. Jag har gillat den, men kanske inte älskat den, så det blir inget köp. Jag vill ha lite med silikon i min primer, för att jämna ut porer lite mer än Beccas primer gör.

Bliss Fat Girl Slim - en uppstramande kroppskräm som jag har haft i evigheter. Namnet (en ordlek med Fatboy Slim) gjorde att svenska nätbutiker bojkottades och idag tror jag inte att Bliss ens säljs i Sverige. Jag kommer inte att köpa produkten igen, eftersom jag inte märkte någon effekt av den.


Så av tio produkter tänker jag behålla tre. I september vill jag minnas att resultatet var lite bättre?

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg