Veckan som gått och söndagsmaskerna

Hallå söndag!

Ännu en vecka har passerat och jag tittar tillbaka på skönhetshändelserna.

Veckans bästa: det är ett enkelt val, helt klart glädjen jag upplevde när jag äntligen fick tag på T.L.C. Sukari Babyfacial™ från Drunk Elephant i måndags. Ännu bättre var förstås att jag upplevde en sådan skillnad på min hud och att jag tålde syrorna. Det hade varit en sådan anti-klimax annars.

Längtar redan till nästa gång jag ska använda denna. Är det för tidigt på tisdag?


Veckans sämsta: det är kanske inte nödvändigtvis något dåligt, men jag är lite besviken på Black Friday-rabatterna. 20-30% har varit den vanligaste rabatten och det har varit många undantag - inte rabatt på julaskar eller de mer exklusiva märkena. Det positiva med detta har förstås varit att åtminstone jag har ställt mig frågan om jag verkligen vill köpa varan, eller om det är fyndet som lockar.

Favoriter i repris, Masque Vivant och Jet Lag Mask.


Söndagsmaskerna blir idag lugnande och återfuktande. Det blir ingen exfoliering, eftersom jag gärna vill använda Babyfacial senare i veckan. Jag börjar därför med Masque Vivant från Biologique Recherche, som rengör och lugnar. Därefter blir det fukt och näring från underbara Jet Lag Mask från Summer Fridays. I somras hade jag den masken dagligen, men nu har den fått vila ett tag.

Ha en fin söndagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg