Dagens kalender och första rea-mailet!

Även idag har det varit en bra kalenderdag, även om den inte slår gårdagens innehåll. Idag, fredagen den 14 december, var innehållet följande:

Serum, läppstift, flytande läppstift och spegel.


Liberty: Serum Repair från Dr Sebagh. Idag fick man ett serum med hyaluronsyra, i fullstorlek. Flaskan kostar £69.00 hos Liberty, så den här luckan är värd en tredjedel av vad jag betalade för hela kalendern - inte illa! Hyaluronsyra har jag ju alltid användning för, så den här flaskan kommer jag att få användning för.

LookfantasticFrog Prince Lipstick från Lipstick Queen. Även här var det en fullstorlek idag, ett illgrönt läppstift. I kontakt med huden blir dock färgen rosa, nyansen varierar beroende på hur varm man är och vad man har för pH-värde. Kul grej!

Skincity: Gen Nude Patent Lip Laquer från bareMinerals. Här är det inte tal om fullstorlek, utan det var verkligen ett miniprov som kom i dagens lucka. Färgen är fin, lite my lips but better, men jag blir ändå inte så sugen på att prova. Liquid lipstick blir lätt uttorkande på mig, men jag ska ge det en chans imorgon. Förutom läppstiftsprovet, fick man också en väskspegel från Skincity, kanske för att fylla ut luckan lite?

Dagens favorit kommer återigen från Liberty - serum slår makeup alla dagar!

Precis när jag hade skrivit klart detta kom ett mail från Cult Beauty, som nu har startat sin pre-sale. Jag trodde att det skulle dröja till 22-23 december innan nätbutikerna började med detta, men i år drog det alltså igång redan 14 december. Det finns för övrigt mycket fint på Cult Beautys rea, t ex den där stora Brazilian Bum Bum Cream-burken som jag önskade mig i början av oktober.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg