Gårdagens mask och dagens kalenderluckor

Att veta att man har kalendrar att öppna gör det sannerligen lättare att stiga upp en regnig decembermorgon. I dagens luckor fanns:

Ur kalenderluckorna måndag 3 december.


Liberty: De-Stress Body Oil 30 ml från Susanne Kaufmann. Oljan doftar lavendel och citron och kan användas både som kroppsolja eller badolja. Jag kommer att droppa några droppar i min Skin Care Emulsion från Kiku-Masamune för att göra den lite mer aromatisk och långtidsverkande. Perfekt i december!

LookfantasticPerfectly Perfecting Wonder Balm 30 ml från Percy & Reed. Jag har haft många produkter från Percy & Reed, min favorit är deras torrbalsam. Alla deras produkter har samma härliga doft, så jag ser fram emot att använda detta leave-in-balm som ska förbereda håret för styling och motverka flygigt hår i upp till 72 timmar.

Skincity: K Ceutik 12 ml från Dermaceutic. Denna reparerande kräm ska stärka hudbarriären och lindra rodnad och känslighet. Jag har inte testat den tidigare, men det låter som en bra kräm för mig. Min nuvarande dagkräm är nästan slut, så K Ceutik kommer snart att testas. Jag gillar särskilt att den innehåller spf 50, det borde alla dagkrämer göra.

Gårdagens mask.

Det kommer bli mycket testande den närmsta tiden, med alla kalenderpresenter. Igår blev det masken Skin Booster Lacto-Glucan Lifting Mask från Biodroga MD. Det är en uppstramande mask, som nog passar bäst precis innan (eller dagen efter) en stor fest.

Masken är en tunn gelé som pumpas ut. Doften är oväntat stark och ganska blommig, men ingenting som min hud reagerade på. Jag kunde nästan känna huden stramas åt - och gelén torkade också ganska snabbt på huden. Det räcker med att ha den på 10 min och det tog nog inte mer än så innan den hade torkat helt.

Efter användning kändes min hud uppstramad, men inte särskilt återfuktad eller full av lyster. Jag kommer att använda den här masken medan jag äter frukost i fortsättningen, för den ger en fin grund för makeup.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg