Mer rea och sista kalenderluckorna

Snön försvann från Malmö lika hastigt som den kom, men det var härligt med en vit julafton i alla fall. Juldagen inleddes med en kaskad av rea-mail och med öppnande av de sista kalenderluckorna. Både Eleven, Hudoteket, Skincity och Space NK har startat sin rea idag - jag gjorde några fynd hos Space NK. Än så länge har jag inte hittat Sisleys Black Rose Cream Mask nedsatt med mer än 10% (både hos Liberty och Hudoteket), så jakten fortsätter.

Innehållet i de sista luckorna? Här är det:

Presentkort, parfym och highlighter i sista luckorna 25 december.


Liberty: Another 13 EdP från Le Labo och presentkort på £10. Jag hade helt glömt bort att det skulle finnas en doft från Le Labo i kalendern, men vilken glädje när jag fick ut 15 ml-flaskan! Another 13 skapades 2010 av Le Labo i samarbete med Jefferson Hack, chefredaktör på AnOther Magazine. Doften innehåller ambroxan, jasmin, mossa och myskokra uppblandade med nio andra ingredienser. För mig luktar den regnfuktig skog, helt fantastisk.

Sidenyta på pudret och specialdesignad etikett på parfymen.

Lookfantastic: Beyond Powder Highlighter från Illamasqua. Det här är ett jättevackert bakat highlighter-puder, som kan användas både i ansiktet och på kroppen, med torr eller fuktig borste. Skimret är svårt att fånga på bild, men ytan ser verkligen ut som siden.

Skincity: Presentkort på 150 kr och en kokeshi. Lite snopet att det inte fanns någon produkt i den sista luckan - även om man kan förstå att Skincity följer den svenska traditionen med att ha den sista luckan på julafton. Kokeshin matchar den vita tärnan som fanns i luciadagens lucka. Presentkortet är giltigt till sista november, så det behöver inte användas till mellandagsrean.

Sista kalenderdagen hade med sig den kanske allra bästa presenten - en doft från Le Labo. Den lilla flaskan kostar €66.00 på Le Labos hemsida, så jag skulle aldrig ha köpt den åt mig själv.

Ha en fin juldagskväll!

Kommentarer

Populära inlägg