Daisy Beauty Expo 2019 - lördagen, del I

Godmorgon tisdag!

Här kommer det andra inlägget om Daisy Beauty Expo, det första hittar du här. Den andra dagen av Daisy Beauty Expo var det mässa på Strandvägen 7A, där 38 olika varumärken ställde ut. Jag förstod inte hur jag skulle hinna med allt innan mitt tåg gick hem, så jag bestämde mig för att fokusera på hudvård.

Mässan inleddes med frukost kl åtta på morgonen.

Allra först besökte jag svenska hynE, som presenterade kräm och serum med hyaluronsyra. Hyaluronsyra var verkligen en ingrediens som många talade om, så det var en av de stora trenderna på mässan. Jag talade med en av grundarna av hynE, som också ligger bakom inredningskedjan Granit. Att så många av varumärkena presenterades av sina grundare var inspirerande, för de brinner ju verkligen för sina märken och för att man ska få den absolut bästa upplevelsen av deras produkter.

hynEs ansiktskräm på kolsyreis.

Därefter var jag en lång stund hos Elixir Cosmeceuticals där jag träffade grundarna Marianne Fjortoft och Kristine Borge som hade föreläst för oss på fredagen. De var verkligen engagerade och ansträngde sig för att ta reda på vilka produkter som skulle passa mig. Jag har precis börjat testa några av deras produkter, men jag återkommer till det i ett senare inlägg.

Elixirs nya Niactil gel.

I nästa rum stannade jag hos New Nordic, som presenterade kosttillskott för skönhet inifrån. De bjöd på en hyaluron shot med havtorn, så hyaluronsyran förekom inte bara på utsidan, här fick jag dricka det! Jag gjorde också ett kort stopp hos Amika, där jag tittade lite extra på torrschampo och texturspray. Mitt hår behöver ju alltid volym och struktur.

Siden och skönhetsverktyg hos Amelie Soie.

Efter det blev det ett stopp hos Amelie Soie, som visade upp sina lyxiga sidenprodukter. De lanserar snart hårband och hårsnoddar i siden, som både är fina att se på och skonsamma för håret. Jag sover ju sedan en tid tillbaka på sidenörngott och kan verkligen rekommendera det.

Hyaluron-shake hos Annemarie Börlind.

Sedan besökte jag Annemarie Börlind, där ytterligare en av fredagens föreläsare, Iréne von Arronet, berättade om märkets produkter. Särskilt fokus låg på Annemarie Börlinds nya Hyaluron-Shake, som jag ser fram emot att prova. Jag fick också höra lite om deras serie för hud med acne, men jag tillhör ju inte riktigt den gruppen.

Snart lanseras Acasias nya C-vitaminmask.

Efter en välbehövlig vätskepaus gick jag sedan till Acasia Skincare, där jag talade med grundaren Anna Karin Wahlberg. Eftersom Acasia snart lanserar en C-vitaminmask gick hela montern i orange. Jag testade ju två av Acasias masker redan i söndags, för jag var så nyfiken på dem. Lift me up Sheet Mask gör verkligen skäl för sitt namn, för den är verkligen uppstramande och lyftande. Dessutom är det den första arkmask jag testat som också täcker halsen.

Bus hos Ida Warg.

I nästa rum gjorde jag ett stopp hos Ida Warg och Idun Minerals. Hos Ida Warg visades bus-spray för kroppen och bus-kräm för ansiktet. Den populära moussen var helt slut i lager, så den kunde man tyvärr inte se. Idun Minerals lanserar nu nu hårvård, så de fokuserade på att visa upp den och även nagelvård i form av nagelolja och nagelstärkare.

Idun är kanske mest känt för sitt mineralsmink.

Resten av min dag på Daisy Beauty Expo kommer imorgon, för som ni märker var det en händelserik dag. Ha en fin dag!



Kommentarer

Populära inlägg