Första intrycket: Peel Maske från Ecooking

I söndags testade jag Peel Maske från danska Ecooking för första gången. Det är en rejält exfolierande mask, som innehåller  AHA- och mjölksyra. Masken ska strama upp och minska fina linjer. Eftersom den innehåller så många aktiva ingredienser bör man inte använda den oftare än en gång i veckan. Första gången man använder den bör man bara ha den 4-6 minuter, beroende på ens hudtyp. Sedan kan man successivt trappa upp till 10-12 minuter.

Peel Maske från Ecooking.

Jag applicerade masken på rengjord hud i ett jämt lager. Konsistensen är smidig, lite gelkrämaktig, så den är lätt att breda ut jämt. Jag förväntade mig att masken skulle sticka omedelbart, men jag kände bara lite pirr där min hud är som känsligast. Efter fyra minuter torkade jag bort masken med våt handduk och var noga med att få bort allt. Jag var inte röd, bara lite rosig och kände mig verkligen ren och lite uppstramad.

Det rekommenderas att man ska följa upp med kräm från Ecooking, men jag lade ett tjockt lager av Comfort Zones Hydramemory-mask. I vanliga fall brukar jag kunna ha den länge utan att all fukt sugs upp, men i söndags slurpade verkligen huden i sig masken. Kvällsrutinen blev därefter Elixirs Niactil 4% och därefter Klairs nattmask.

Söndagens maskkombination.

I måndags morse tyckte jag att huden var lite piggare och spänstigare än vanligt. Jag har inte märkt någon negativ reaktion av Peel Maske, utan det är en mycket effektiv enzymmask. Masken har fått många goda omdömen på olika nätsidor och den är förhållandevis billig. 50 ml kostar i skrivande stund som lägst 319 kr. Det är ett bra köp.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg