Vecka 3 är över och söndagsmasken

Hallå söndag!

Ännu en vecka är över och nu börjar det märkas att dagarna är längre och ljusare. Jag har haft en lugn söndag, med test av både foundation (Charlotte Tilbury Magic Foundation och Senasai Luminous Sheer Foundation) och locktång (Philips Sublime Ends Curler). Sammanfattningen av veckan ser ut såhär:

Mitt eget nagellack, ute på gården tidigare idag.

Veckans bästa: Förutom att ljuset är på väg tillbaka, så fick jag i fredags möjlighet att se mitt egenblandade MFB-lack i solljus. Jag hade hoppats på glöd och skimmer - och så blev det. Om jag får möjlighet att blanda ett lack igen skulle jag också ha i lite guldskimmer, inte bara mörkrött. Bilden ovan ger en ganska rättvisande bild av skimret. Det var ganska tufft att ta bort det igår kväll, så jag har nog hällt i en hel del skimmer.

Flaskan är i princip tom, så varför spara på de sista dropparna?

Veckans sämsta: Jag har tidigare skrivit om att min foundation är på väg att ta slut. I veckan kom jag på mig själv med att inte använda de sista dropparna, utan istället använda något annat. Vad är det som gör att jag sparar de sista dropparna av en favoritprodukt? Jag har fullt av nästan tomma flaskor i mitt badrumsskåp. Nu ska jag bli bättre på att göra slut på produkter!

Söndagsmaskerna från Ecooking och Comfort Zone.

Söndagsmasken: Det blir två masker idag också. Den första masken är ny för mig, Peel Maske från danska Ecooking. Det är en exfolierande mask med AHA- och mjölksyra. Jag talade länge med deras representant på Daisy Beauty Expo förra helgen, och hon sa att den är kraftfull och att man får räkna med ett rött ansikte i ett par timmar efteråt. Första gången bör man bara ha den fyra minuter, så jag ska vara försiktig.

Därefter lägger jag på en lugnande fuktmask, Hydramemory från Comfort Zone. Det är en pålitlig gammal favorit, som jag av samma skäl som ovan också har sparat det sista i. Det ska det bli ändring på nu!

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg