Puder på allas läppar?

Igår såg jag att Buxom lanserar en ny produkt, nämligen världens första plumpande puderläppstift. Det har det ganska krångliga namnet PillowPout Creamy Plumping Lip Powder och ska ge läpparna en heltäckande färg och en semimatt finish. Mentol och peptider ska ge en pirrande känsla och ge läpparna lite mer volym.

Puderläppstift från Buxom.


Om jag inte redan hade testat ett puderläppstift hade jag inte lockats av denna produkt, men i  Libertys kalender fick jag ett puderläppstift från Surratt. Jag har använt det nästan dagligen den sista tiden (min röda favorit från Lisa Eldridge har fått vila ett par veckor nu) och det är en så smart produkt. Pudret sitter ju så bra, utan att kännas torrt, vilket man lätt kan tro.

22 december var puderläppstiftet från Surratt en av kalenderpresenterna.

Jag har dock svårt att tro att puderläppstift kommer att bli en stor grej, eller? Är det något som man lockas av?

Ha en fortsatt fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg