Veckans hype, V5

Godmorgon första fredagen i februari!

Idag firar vi att vi har tagit oss igenom januari med en ny veckans hype. Förra veckans hype, Milk Makeup, syns fortfarande flitigt i mina flöden. Det var en storstilad lansering, som många fortfarande visar upp. Denna veckas hype är svårare, det har hänt mycket sedan förra fredagen. Kicks har lanserat sin senaste Flagship Store i Stockholm och har dessutom släppt det egna hårvårdsmärket Budgie. Charlotte Tilburys Pillow Talk-kollektion har landat hos återförsäljare som Cult Beauty och Feelunique och sålt slut på direkten - igen.


Denna veckas hype blir dock Laneige, som inte är något nytt märke, men som är ett av de märken som snart lanseras på Sephora. Många har nog märkt av hypen kring deras Lip Sleeping Mask, som jag använder ibland. Det är en väldigt klibbig mask, som gör läpparna alldeles mjuka. Jag har dock lite svårt för konsistensen och klibbigheten, så jag väljer oftast mitt Baume de Rose från By Terry som läppmask.

Laneiges läppmask, snart på Sephora.

En produkt jag gärna skulle testa från Laneige är dock deras Water Sleeping Mask för ansiktet - allra helst i varianten Lavender Water Sleeping Mask. Jag har sett den första varianten ofta den senaste tiden, så den kommer vi nog att hitta på Sephora snart, men lavendelvarianten har jag inte sett.

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg