Eneomey Rejuv Silk - första intrycket

Hej lördag!

Idag tänkte jag skriva lite om en ny ansiktskräm som jag har testat ett tag, Rejuv Silk från Eneomey. Eneomey är ett franskt hudvårdsmärke inom cosmeceuticals eller medicinsk hudvård. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg om cosmeceuticals, innebär det att det ska finnas dokumenterad effekt av produkterna. Eneomeys produkter innehåller aktiva ingredienser och är inriktade på anti-ageing.

Eneomey Rejuv Silk är en riktigt bra fuktkräm - dag som natt.

Rejuv Silk Redensifying Anti-Age Cream ska stärka hudens elasticitet och plumpa huden. Den ska också vara intensivt återfuktande och göra huden mjuk. Detta gör den med de aktiva ingredienserna hyaluronsyra, IA Control (en blandning av växtbaserade aktiva molekyler), Time Cell (en aktiv ingrediens från en asiatisk växt) och ett närande och återfuktande koncentrat av växtextrakt. I ärlighetens namn är det bara hyaluronsyra som låter som en ingrediens, de andra tre är framtagna av Eneomeys dermatologer i deras laboratorium.

I natt sov jag borta, så jag tog med mig prover på rengöring, nattkräm och emulsion för dagen. 

Mitt första intryck av Rejuv Silk är dock mycket gott. Framförallt märker jag att krämen återfuktar på djupet, utan att göra huden glansig. Jag tycker mig också märka av en plumpande effekt. Krämen har en tjock och krämig konsistens, nästan åt nattkrämshållet. Den fungerar faktiskt som 24H-kräm, alltså både dag och natt. Krämen har en doft som påminner om laboratorium och sjukhus, vilket förvånar mig varje gång jag använder den - man väntar sig en lyxig fransk doft när man ser och känner på krämen.

För en mogen hud åt det lite torrare hållet är detta en mycket bra fuktkräm. Av någon anledning tänker jag direkt på alla som inte har superkoll på hudvård, men känner att de behöver något mer kraftfullt än den vanliga kräm de kanske har använt slentrianmässigt ett tag. De borde verkligen testa Rejuv Silk!

Proverna jag testade igår kväll och imorse, kändes alla lite mer aktiva än Rejuv Silk. De pirrade rejält på min hud, framförallt rengöringen Soft Cleanser och emulsionen Daylight C20. De innehåller alla en del aktiva ingredienser, hur mycket står föredömligt angivet på förpackningen. Sammanfattningsvis är mitt första intryck av Eneomey i allmänhet och Rejuv Silk i synnerhet mycket gott. Det är aktiv hudvård som lämpar sig väl för den som vill minska fina linjer, få mjukare hud och mer spänst.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg