Hudanalys hos Kicks och shopping hos Sephora

Hej soliga lördag!

Det är en strålande dag i Malmö och jag har varit på stan. Först var jag på Kicks, för att testa deras nya Skincare Lab. Där kan man göra hudanalys och därefter få hjälp med att hitta rätt produkter. Perfekt för alla som vill ta hand om sin hud, men inte riktigt vet var de ska börja. Tjänsten kostar 195 kr och tar ca 30 min. Om man handlar några produkter i samband med behandlingstillfället, får man 20% på hela köpet - precis som vid Kicks andra skönhetstjänster alltså.

På Skincare Lab hos Kicks Hansa.

Dagens erbjudande - jag undrar vad som fanns i goodiebagen? Hudanalysen idag var 10 min kortare än den ordinarie tjänsten som man betalar för.

Idag var det dock gratis att få sin hud analyserad och för mig var det första gången jag fick min hud scannad på det här sättet. Resultatet kom inte som någon överraskning, jag sköter ju om min hud och vet att det är rodnad och känslighet som är mitt problemområde. Det var också det som maskinen visade - men jag klarade mig bra på de andra områdena. Jag rekommenderades att använda Lancômes Visionnaire-serie och att vara noga med SPF, annars kan jag bli lila i ansiktet när jag blir äldre.

Baume de Rose duo, The Primer Mask och prover på Charcoal exfoliating wipes.

Efter Kicks begav jag mig till Sephora för att kika på deras rea och hämta ut min födelsedagspresent, som i år var en arkmask, The Primer Mask. Jag luktade också på Sol de Janeiros Coco Cabana Cream, som fanns i butik nu. Jag ryggade nästan tillbaka när jag kände lukten, för det var som en god kokosdoft med en märklig bilukt. Tyvärr gjorde detta att jag inte testade den, vilket jag ångrar nu, för jag tror att den kan bli bra när den har utvecklats på huden. Så är det i alla fall med Brazilian Bum Bum Cream.

Världens bästa läppbalsam, den här gången i hylsa med applikator - bra att den är i plast!

Det blev i alla fall ett köp av Baume de Rose-duon från By Terry, som var nedsatt med 50%. Nu har jag kasserat min burk med glassplitter i, så det känns lyxigt att nu kunna smörja in läpparna utan att behöva vara försiktig!

Ha en fin lördagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg