Slut i mars II

Här kommer det andra inlägget med produkter som tog slut i mars, imorse kom det första som innehöll blandade kategorier. Ikväll handlar det enbart om hudvård för ansiktet.

Så många favoriter på denna bild - synd att förpackningarna är tomma.

Caudalie Masque-Crème Hydratant. Denna fuktmask är en helt vanlig fuktmask av den typ jag älskar. Den är tjock, krämig, mild och går att använda lite när som helst. Ibland har jag den på morgonen, ibland när jag kommer hem för dagen och ibland över natten. Jag vill minnas att priset var bra också. Jag använder den gärna igen.

Peter Thomas Roth CC Cream. Jag har haft ett par tuber av denna perfekta CC-kräm, som tydligen inte görs längre. Nu är den ersatt med Chanels CC-kräm, som är minst lika bra som denna (men dyrare). I framtiden testar jag gärna Peter Thomas Roths nya CC-kräm, för den bör ju vara en utvecklad och förbättrad variant av den första?

Tvåfas-oljor är inte bara bra, de är vackra också!

Annemarie Börlind 2-Phasen Hyaluron-Shake. Det var kärlek vid första ögonkastet med denna lätta ansiktsolja full av hyaluronsyra. Jag har använt den flitigt, för den tog slut ganska fort, men det behövdes under kalla och mörka vintermånader. Nu använder jag upp Hada Labo Premium lotion, men sedan använder jag gärna Hyaluron-Shake igen.

Elixir Cosmeceuticals Niactil 4%. Jag har tidigare skrivit om hudvården jag testar från Elixir - det som gick åt snabbast var denna tub med deras storsäljare Niactil 4%. Den är mild men ändå effektiv. Jag har redan talat om den en hel del med mina hudvårdsintresserade vänner, för det är en sådan produkt som nog passar de flesta. Det är kul med hudvård man märker skillnad av ganska omgående. Jag vill gärna använda den igen.

Niactil 4% med sina kompisar från Elixir.

Bioline Primaluce Crema Idratante. Den här lilla tuben med fuktkräm från Biolines Primaluce-serie tog jag med mig till Paris, men den räckte i några dagar till. Det är en bra fuktkräm som passar min känsliga och lite torra hud alldeles utmärkt. Jag fick dock ingen aha-upplevelse av den, så jag kommer inte att köpa en förpackning i fullstorlek.

Sunday Riley Tidal. Ytterligare en provförpackning som jag öppnade för att jag var så nyfiken på produkten. Jag gillade den väldigt mycket vid första anblicken, främst tack vare gelkrämkonsistensen som jag är så förtjust i. Tyvärr var den inte tillräckligt återfuktande för min torra hud i början av mars, så jag skulle nog ha väntat några månader med att öppna den. Testar gärna igen, men då sommartid.

Innehållet i mina tre adventskalendrar på julafton. Så lyxigt det var att få presenter varje dag!

Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask. Denna mask kom i Skincitys adventskalender i julaftonsluckan, som en extra fin julklapp. Jag har använt den som nattmask i princip varje natt tills den tog slut, vilket är ett gott betyg. Precis som Sunday Rileys Tidal har den en gelkrämkonsistens som är väldigt förförisk och den återfuktar fantastiskt bra. Jag kommer att använda den igen.

Det gick alltså åt en hel del bra grejer i mars också. Eftersom jag har en del som redan nu är på upphällningen, kan jag lova två minst lika späckade inlägg när vi närmar oss Valborgsmässoafton.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg