Spännande nyhet och ögonbrynstips

Hej lördag!

Idag handlar det om ögonbryn. I veckan lanserade nämligen Anastasia Beverly Hills sin nya produkt DipBrow Gel.


Deras storsäljare sedan länge är pomadan DipBrow, så nu har de gjort en ögonbrynsgel med lite av pomadans kraft i. Man slipper dock all precision som krävs när man ska pensla på pomadan, nu är det bra att dra några drag med den lilla brynborsten för att få färg, definition, volym och hållfasthet. Det är den första nya ögonbrynsprodukt som bryndrottningen Anastasia Beverly Hills släpper på tre år, så det är inget hafsverk.




I videon ovan kan man se Wayne Goss testa DipBrow Gel. Jag har läst en del recensioner och alla verkar väldigt positiva. När min Boy Brow från Glossier tar slut vill jag gärna testa DipBrow Gel.

Om man inte har någon bryngel, kan man göra som miss Universum Catriona Gray tipsar om i sin makeuptutorial nedan. Hon använder franslim för att ge volym och hållfasthet, det verkar faktiskt riktigt bra.



Jag läste först om tipset hos ELLE och tyckte det verkade värt att kolla upp. Andra sätt att fixera ögonbrynen är husmorstipset att spraya lite hårspray på en brynborste (eller gammal tandborste) och borsta brynen på plats. Det gamla knepet med tvål fungerar också, härom året blev det dessutom en YouTube-trend med "soap brows". Nedan förklarar Linda Hallberg hur man gör dem - det räcker med en hård tvål, en borste och lite vatten.




Mina ögonbryn kräver egentligen inte så mycket makeup sedan jag gjorde permanent styling, men lite browgel har jag gärna.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg