Veckans hype, V11

Godmorgon fredag!

Det är dags för veckans hype igen. Förra veckans hype från Linda Hallberg Cosmetics syns fortfarande och de första recensionerna har publicerats. Omdömet är gott, som förväntat. Misten verkar så härlig. Denna veckas hype är Kicks lanseringar i egna hudvårdsmärket Kicks Beauty.

Det är många nya produkter som släpps, med aktiva ingredienser som låter mycket lockande. De nya produkterna innehåller t ex AHA, BHA, PHA, Retinol, Niacinamid, C-vitamin och hyaluronsyra - jag får känslan av att Kicks verkligen utmanar mer etablerade hudvårdsmärken med denna lansering.

Denna är jag nyfiken på.

Den produkt som lockar mig mest i Kicks lansering är Ultra-Plumping Hyaluronic Acid Treatment, som är en 8-timmarsbehandling som ska fylla ut och återfukta huden. En annan 8-timmarsbehandling som låter intressant är Re-texturizing Niacinamide Treatment, som ska jämna ut hudtonen och stärka hudbarriären.

Priserna ligger mellan 99 och 299 kr, så säkert kommer de att sälja bra den närmaste tiden. Om de håller vad de lovar, så har nog Kicks skapat några storsäljare. Jag ska definitivt ta mig en titt på dem!

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg