En favoritmascara - Benefit They're Real!

Jag fortsätter ikväll med franstemat, genom att skriva lite om en av mina favoritmascaror. I helgen öppnade jag nämligen en reseförpackning av Benefits They're Real! Mascara. Jag tycker att mascaror är som bäst efter en vecka, precis i början är de ofta lite får blöta. Så eftersom jag behöver min reseförpackning nu i helgen, öppnade jag den alltså i lördags. Ibland drar jag eventuellt mitt skönhetsintresse ett snäpp för långt, jag inser det.

Den här lilla mascaran ska nog rymmas i plastpåsen i handbagaget.

They're Real! är en av mina favoritmascaror, framförallt i kombination med Benefits mascaraprimer med samma namn. Benefit finns hos Sephora, som ofta har mascaran på erbjudande. Min travel size fick jag på köpet när jag köpte fullstorleken - som var på rea.

Sedan Revitalash Advanced kom in i mitt liv, räcker ett lager mascara som jag kammar ut med metallkammen från MAC. Brynborsten använder jag ibland, men oftast viker jag in den. 

Det här är en mascara som många gillar, för den ger både volym och längd. Borsten fångar enkelt upp småhår och det är sällsynt att mascaran klumpar sig. Ibland har jag fått lite fibersmul under ögat i slutet av dagen, men för det mesta sitter den alldeles utmärkt.

Saknar lyxmascaran från Chantecaille! Den är dock mer än dubbelt så dyr som They're Real! från Benefit.

Mina fransar är långa, ganska tunna och böjliga, så jag vet inte hur They're Real! funkar på raka och kraftiga fransar. Andra mascaror jag har gillat det senaste året är Urban Decay Perversion Mascara, Hourglass Caution Extreme Lash Mascara och lyxmascaran Chantecaille Faux Cils Longest Lash Mascara - så om man har gillat någon av dem kan det vara värt att testa They're Real!.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg