Mars favoriter

Godmorgon måndag och första april!

Mars månad är över, så jag kikar tillbaka på de produkter som har varit mina favoriter under månaden. Här finns förra månadens lista - och jag gillar fortfarande allt på den även om Hyaluron-Shake har tagit slut. Alla produkter på marslistan är så starka favoriter att flera riktigt bra produkter inte fick plats.

Marsfavoriterna!


Här är favoritlistan för mars:

Chanel CC Cream. Den här har jag använt varje dag sedan jag köpte den och jag vill inte ha något annat. Den är perfekt för min hud och har dessutom en underbar rosdoft.

När CC Cream var alldeles ny från taxfreen på Kastrup.

Eneomey Rejuv Silk. Den här fuktkrämen med sin sjukhuslukt är beroendeframkallande - jag brukar annars förhålla mig ganska sval till fuktkrämer. Rejuv Silk känns nästan som en nattkräm i konsistensen, men fungerar utmärkt dagtid under min CC-kräm.

May Lindstrom The Honey Mud. Denna mask finns redan i min Hall of Fame, för den är helt otrolig. Jag vill helst ha på den så fort jag kommer hem på kvällen och ha den tills jag går och lägger mig, men jag försöker stilla mig lite. Förutom att den har en underbar doft (honung!) och konsistens (honung blandad med lera!), gör den min hud klar, jämn och slät.

Underbar nattmask.

Reserol Overnight Moisture Mask. Jag har många maskfavoriter, men just nu är det denna mask jag helst sover med. Sedan jag läste instruktionen masserar jag numera in den 30 sekunder och låter den verka under natten. På morgonen vaknar jag med ett återfuktat och lite plumpat ansikte.

Revitalash Advanced. Jag har varit flitig med att använda detta fransserum, så nu ser jag effekten av det. För första gången i mitt liv kände jag behov av en franskam, vilket jag också har skaffat mig en. Det kommer snart en utvärdering med före- och efterbilder.

Många bubblare i mars.

Sedan kommer de produkter som är nästan lika bra, men som inte fick plats:

Annemarie Börlind Eye Wrinkle Cream. Denna ögonkräm är ett fynd, nästan till budgetpris dessutom. Den känns fet och återfuktande, vilket jag gillar, och håller huden runt ögonen lite fuktig hela dagen.

Biodroga MD Skin Booster Anti-Age Lacto-Glucan Lifting Mask. Jag skrev om detta fynd härom veckan och sedan dess har jag använt den dagligen. Den ger en fantastisk grund till min CC-kräm.

La Mer The Mist. Äntligen har jag den igen, fuktmisten från La Mer. Den kommer säkert att gå åt rätt snabbt den här gången också, för jag kan inte låta bli att spraya mig med den varenda gång jag är i badrummet.

Fint paket från Amelie Soie - och så god kundservice.

sidenscrunchie från Amelie Soie. Den är både fin och funktionell, min scrunchie i siden. Mina farhågor att den skulle glida kom på skam och trots att den sitter åt ordentligt lämnar den knappt något märke efter sig.

Uriage Roséliane Anti-Redness Mask. Den här masken köpte jag oprövad på Citypharma i Paris och den blev en så trevlig bekantskap. Den lugnar och återfuktar och är underbar att applicera när man känner sig lite blossande om kinderna.


Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg