Essie Limited Edition Midsummer 2019

Gormorgon torsdag!

I tisdags kväll hade jag med Summer Soul-Stice från Essies midsommarkollektion på önskelistan, så jag tänkte att vi idag skulle kika närmre på kollektionen. Jag gick nämligen direkt till Kicks på väg hem igår - och då såg det ut så här i hyllan:


Ser ni raden med Summer Soul-Stice? 

Essie Limited Edition Midsummer 2019 består av sex lack: Sip sip hooray, Cheers up,  Summer Soul-Stice, Let's party, Stones n' roses och Flowerista. Min och många andras favorit verkar vara citrongula Summer Soul-Stice, som också frontar kollektionen.

Jag gillar att Essies kollektioner ofta är lite spretiga - det finns något för alla i deras kollektioner. Det hade ju varit enkelt - och kanske förväntat - att göra en skir och pastellig midsommarkollektion, men här är bara hälften av lacken i den ljusare färgskalan - både Sip sip hooray och Cheers up ser ljusa ut. Sedan finns det tre lack i mörkare och mer bäriga nyanser: Let's party, Stones n' roses och Flowerista. De ser fina ut alla tre och särskilt mörka Flowerista tycker jag vore fin som kontrast till en traditionell midsommarklädsel med blomsterkrans och allt.

Finns det fortfarande ett enda Summer Soul-Stice kvar på Kicks Hansa i Malmö? Nej, det gör det så klart inte. Här är det:

Summer Soul-Stice på mina naglar.

Jag målade på det så fort jag kom hem och färgen är jättefin. Det är gult, men utan att se ut som påskpynt. Lacket i sig kändes lite tjockt, men ville ändå inte täcka alla naglar med två lager, så vissa naglar fick tre lager för att det skulle bli helt opakt.

Sommarens lack för mig.

Nu har jag bestämt mig för att Essie Summer Soul-Stice kommer att bli sommarens lack för mig, åtminstone på händerna. Det verkar som att jag inte kommer att vara den enda med detta lack i Malmö, för det är alltså redan slut i minst en butik. Man kan uppenbarligen inte ha det på önskelistan för länge, så fyller man år idag är det bara att slå till.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg