Första intrycket: Drunk Elephant Slaai

Hej lördag!

Så fort jag hörde att Drunk Elephant skulle lansera ett rengöringsbalm spetsade jag öronen, för det är min favorittyp av rengöring, från ett märke jag tycker är spännande. Jag har nämnt Drunk Elephants senaste lansering Slaai Makeup-Melting Butter Cleanser ett par gånger tidigare, men nu har jag äntligen testat det.

Min lilla burk med Slaii.

Hittills har mitt favoritbalm varit Emma Hardies Moringa Cleansing Balm, så jag jämför alla med det. Emma Hardies balm är honungsgult och doftar moringa. Slaii är paraffinvitt och doftlöst. Det är mer vaxigt i konsistensen är Emma Hardies balm, som är mjukare och lätt att ta upp med fingrar eller spatel. Slaii behöver man gräva i, enklast med spatel.

I höstas var detta min dubbelrengöring: Emma Hardie Moringa Cleansing Balm och Glossier Milky Jelly Cleanser.

Slaii blir dock snabbt mjukt och nästan flytande, så det går enkelt att lösa upp makeup och smuts. Det går att emulsifiera med lite vatten, men jag föredrar att torka bort det med våt tvättlapp. Huden känns ren och det blir ingen olja kvar i ansiktet eller ögonen. Till både utseende, känsla och resultat påminner Slaii om Heimish All Clean Balm, tycker jag. Eftersom Heimish' balm är billigare och parfymerat, vilket jag föredrar, blir det ett bättre köp för mig.

All Clean Balm och Slaii har samma känsla.

Så sammanfattningsvis, Slaii är ett effektivt rengöringsbalm utan doft, med en lite hård konsistens. Jag hade gärna sett att det hade känts lite lyxigare - så Slaai blir ingen favorit hos mig.

Bra men inte någon lyxkänsla.


Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg