Ny hudvårdsrutin med jade-rollern

Godmorgon onsdag!

Nu har jag haft min jade-roller i en månad. Jag använder den fortfarande två gånger om dagen, vilket jag aldrig hade trott jag skulle få som rutin. Det har i och för sig inneburit en dramatisk minskning av mitt maskande - nu rollar jag in serum på förkvällen istället för att lägga en mask.

Kicks jade-roller är ett bra budgetalternativ som jag använder både morgon och kväll. Däremellan ligger den i kylskåpet.

Så här ser min hudrutin ut med jade-rollern:

Morgon: Efter rengöring och toner, lägger jag på Hada Labo Premium Lotion som jag klappar in på fuktig hud. Därefter klappar jag in hyaluronsyreserumet Dr. Sebagh Serum Repair. Det är ett reparerande och fuktgivande serum i ganska trögflytande form. Det är inte helt enkelt att få upp det med pipetten, men jag föredrar ett lite tjockare serum framför ett tunnare, det är så lätt att det bara rinner mellan fingrarna.

Med hjälp av min kylskåpskalla roller, rullar jag sedan in produkterna i huden. Min hud får massage och blir klarare och fastare i konturerna, framförallt om jag är sömnsvullen. Därefter blir det ögonkräm och fuktkräm.

Ett bra, men lite tjockt, reparerande fuktserum.

När jag kommer hem på kvällen: Jag dubbelrengör ansiktet så fort jag kommer hem och använder oftast en peelpad från Elixir. Därefter gör jag samma steg som på morgonen, med Hada Labo Premium Lotion, Dr. Sebagh Serum Repair och jade-roller.

De produkter jag rullar in i huden för tillfället, Premium Lotion, Repair Serum och Mauli Supreme Skin Face Serum. Det sistnämnda är ett oljeserum som mjukgör huden.

Vid sänggående: Innan jag går och lägger mig, lägger jag på ögonkräm, fuktmist, oljeserum och en nattmask.

Den här rutinen trivs jag med. För mig är den enkel att genomföra och min hud mår bra av den. Jag har väldigt få aktiva ingredienser för tillfället, utan det är mest fukt och fett som tillförs.

Ha en fin onsdag, nu ska jag börja med morgonrutinen!

Kommentarer

Populära inlägg