Nytt på läpparna

Godmorgon måndag!

Jag skrev lite om By Terrys nya Baume de Rose Tinted Le Stick härom veckan och bestämde mig för att ersätta mitt Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm med ett sådant stick istället. Baume de Rose Tinted Le Stick finns i två färger, 1 Candy Rose och 2 Sunny Nude.


Min första tanke var att köpa det rosa, eftersom jag sedan långt tillbaka mest har haft rosa eller "My Lips But Better"-nyanser på läpparna. Jag tyckte dock att Candy Rose såg lite blek ut, så jag slog till på Sunny Nude istället - och det är jag så glad för.

Bronsig penna som skruvas fram.


Jag har inte haft bronsiga läppar sedan tidigt 00-tal, när jag gjorde slut på otaliga tuber av MACS Lipglass i Oh, baby! - det finns faktiskt fortfarande i sortimentet. By Terrys stick har en mer subtil bronston som nog passar nästan alla hudtyper. Det ger lite färg, som fördjupas under dagen om man som jag ofta lägger på mer produkt. Precis som lipbalmet från Chanel, är detta ett vårdande läppbalsam med färg. Det blir inte klistrigt, utan det känns bara som att man har läppbalsam på läpparna. Det är lite torrare än Chanels läppbalsam, men det kan ha med stickformulan att göra. Doften är svag, men lite parfymerad. Jag tycker dock inte att sticket har den vanliga ros-doften som Baume de Rose brukar ha.

Jag har ännu inte sett Baume de Rose Tinted i butik, men när jag gör det ska jag swatcha Candy Rose också, för det här kommer jag att använda dagligen i sommar - även om det inte innehåller SPF.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg