Sammanfattning av veckan + söndagsmasken

Hallå söndag!

Det är redan sista söndagen i maj och både mors dag och EU-val, så det finns mycket att fira och högtidlighålla idag. Jag hade tänkt att ge mig på sidenscrunchie-tillverkningen, men den får anstå ett tag. & Other Stories har dessutom fått in fina och relativt billiga sidenscrunchies, så det kanske är enklare att gå dit istället. Jag har i alla fall rengjort mina borstar! Nu ska jag dock se tillbaka på skönhetsveckan som gått, så här är veckans sammanställning:

Rekommenderar verkligen Åhléns duschboll för 25 kr!

Veckans bästa: Vågar jag säga duschbollen igen?! Ja, för har man inte testat den, är det verkligen dags. Den från Åhléns är minst lika bra som min gamla Sephora-favorit.

Rekommenderar också att man röstar idag - gärna med nymålade naglar! Summer Soul-Stice matchar Valmyndighetetens logga.


Sedan är jag förstås väldigt nöjd med mitt nya ljusgula nagellack Summer Soul-Stice från Essies midsommarkollektion.

Veckans sämsta: Jag har haft sönder pumpen på min literförpackning Uriage duschgel, vilket gör det lite klurigt att få ut produkten. Sedan är jag också rätt besviken på en mascara från Kevyn Aucoin som jag precis börjat testa.

Maskerna denna söndag.

Söndagsmaskerna: Ikväll blir det en ny mask, Hydro Gel Mask från Annemarie Börlind. Innan dess blir det en lite starkare peel pad än min vanliga från Elixir, nämligen Dr Dennis Gross Extra Strenght Daily Peel. Som jag har skrivit tidigare, skulle jag inte använda dem dagligen, men de är härliga att använda någon gång ibland.

Ha en fin söndag!


Kommentarer

Populära inlägg